درمان بیماری ها

نحوه پاکسازی کبد با روشهای طبیعی

کبد بزرگترین عضو داخلی بدن است. مسئول بیش از 500 عملکرد مختلف در بدن را دارد. یکی از این مسایل سم زدایی و تخریب سموم است. سموم در همه جا در محیط ما هستند و بدن ما دارای ظرفیت داخلی برای دفاع از این سموم به طور طبیعی است.

البته، چیزهایی که می تواند برای بهبود سلامت و حمایت از عملکرد کبدی سالم انجام دهیم وجود دارد.

نحوه پاکسازی کبد

اکثر محصولات پاک کننده کبد و مکمل ها در عین و حتی بر روی اینترنت در دسترس هستند. و بیشتر آنها در آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار نگرفته و توسط اداره غذا و دارو تنظیم نشده است.

این به این معنی است که هیچ اثری وجود ندارد که کبد کار خود را پاک کند. در صورت وجود هر چیزی، در واقع ممکن است به سیستم شما آسیب برساند. بنابراین اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید، با احتیاط زیاد اقدام کنید.

واقعیت: برخی از مواد تشکیل دهنده می تواند برای سلامتی شما مفید باشد

شیر خشخاش

شیر خشخاش یک مکمل پاک کننده شناخته شده کبد به دلیل خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است. این ممکن است باعث کاهش التهاب کبدی شود.

زردچوبه

زردچوبه مولکول های پروتئین التهابی کلیدی که به شروع، توسعه و یا بدتر شدن بیماری کمک می کنند را کاهش می دهد. ممکن است به کاهش خطر بیماری کبد نیز کمک کند.

تحقیق در مورد این مکمل ها در حال انجام است، بنابراین با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای احتمالی که ممکن است قبل از استفاده از آنها به شما ارائه دهد صحبت کنید.

کاهش وزن توسط کبد

شواهدی وجود ندارد که کبد  به کاهش وزن کمک میکند. در واقع، مطالعات نشان داده است که انواع خاصی از رژیم های پاک کننده ممکن است میزان متابولیسم بدن را پایین بیاورد که وزن را کاهش می دهد.

با انجام تمیز کردن کبد، افراد ممکن است ادعا کنند که وزن کم میکنند. اما در بیشتر موارد، فقط از دست دادن مایعات است. هنگامی که این افراد عادت های غذایی معمول خود را از سر بگیرند، اغلب وزن خود را بسیار سریع به دست می آورند.

واقعیت: برخی از مواد تشکیل دهنده می تواند به کاهش وزن کمک کند.

سه عامل مهم برای کاهش وزن، دریافت کالری، خروجی کالری و کیفیت غذا است.

دريافت کالري

دريافت کالري مصرف روزانه تقريبا 1600 تا 2400 کالري در روز براي زنان بالغ و 2000 تا 3000 کالري براي مردان بالغ است.

خروجی کالری

تمرین برای سوختن کالری و کاهش وزن ضروری است. رژیم غذایی به تنهایی باعث تغییر نمی شود .حرکت و مصرف کالری به بدن کمک می کند تا وزن اضافی را از بین ببرد.

کیفیت غذا

در حالی که کالری مهم است، اگر شما یک رژیم غذایی کم کالری را مصرف می کنید و تمام کالری هایی که از مواد غذایی های دیگر به طور ناخواسته مصرف شود، ممکن است هنوز نتوانید وزن کم کنید.

برای کمک به کبد خود برای عملکرد بهتر و کمک به کاهش وزن، غذاهای با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • دانه های خالص نشده
  • چربی های سالم مانند روغن زیتون و آجیل
  • پروتئین ها مانند مرغ، ماهی و تخم مرغ

محافظت در برابر بیماری کبد با پاکسازی کبد

در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که اثبات کند که پاکسازی کبد دربرابر بیماری کبد محافظت می کند. بیش از 100 نوع مختلف بیماری کبدی وجود دارد. چند مورد رایج عبارتند از: هپاتیت A، B و C ، بیماری کبدی مرتبط با الکل
دو عامل  مهم و خطرناک برای بیماری کبد، بیش از حد نوشیدن الکل و داشتن سابقه خانوادگی بیماری کبد است.

واقعیت: چیزهایی که می توانید برای محافظت در برابر بیماری های کبدی انجام دهید وجود دارد در حالی که شما نمی توانید عوامل ژنتیکی را تغییر دهید، می توانید بر تغییرات شیوه زندگی تمرکز کنید تا از بیماری های کبدی محافظت کنید:

عدم مصرف الكل

الكل يك سم است كه كبد شما مسئول مقابله با آن است. هنگامی که در مقادیر بیش از حد مصرف می شود، ممکن است باعث آسیب کبدی شود.

واکسیناسیون علیه هپاتیت

هپاتیت یک بیماری کبدی ناشی از ویروس است. اگر در معرض خطر هستید، با پزشک خود درباره واکسیناسیون هپاتیت A و B صحبت کنید. در حال حاضر درمان برای هپاتیت C وجود دارد،. بهترین روش این است که خودتان را از تماس با این ویروس ها محافظت کنید.

انتخاب داروهای مناسب

کبد شما باید داروها را فرآوری کند، پس داروهای تجویزی یا غیر دارویی، را با دقت انتخاب کنید و با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر صحبت کنید.

استفاده از کاندوم

مایعات بدن همچنین ویروس را حمل می کنند، بنابراین همیشه رابطه جنسی سالم را انجام دهید.

حفظ وزن سالم

بیماری کبدی با مسائل متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع 2 همراه است. با انتخاب گزینه های زندگی سالم، می توانید خطر ابتلا به هر یک را کاهش دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا