تغذیه

ویتامینE |منابع ویتامینE – مزایای ویتامینEبرای بدن چیست؟

نام عمومی ویتامینE , توکوفرول است و به عنوان یک آنتی اکسیدان محلول در چربی شناخته میشود.  شما ممکن است از مزایای ویتامینE برای پوست آگاهی داشته باشید اما آیا میدانستید ویتامین E برای سلامت قلب و عروق مهم است و یا اینکه میتواند به سلامت چشم ها کمک کند؟

 

ویتامینE.

 

منابع ویتامینE

▪️دانه های آفتابگردان

▪️آووکادو

▪️اسفناج

▪️کلم

▪️بادام

▪️جعفری

ویتامینE

مزایای ویتامینE برای بدن چیست؟

1/ از چین و چروک جلوگیری میکند:

چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست , کابوسی برای زنان میباشد. بسیاری از زنان هزینه ی زیادی را صرف خریدن محصولات ضد پیری میکنند اما از آنجایی که این محصولات دارای مواد شیمیایی هستند میتوانند سبب آسیب رساندن به پوست شوند و نباید کورکورانه مورد اعتماد قرار گیرند. پوست شما نیاز به رطوبت دارد تا به چین و چروک دچار نشود , به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند که غذاهای غنی از ویتامینE را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

2/ از آب مروارید جلوگیری میکند:

سلامتی چشم معمولا توسط اکثریت مردم نادیده گرفته میشود , استفاده ی مداوم از کامپیوتر و دیرخوابیدن صحت این حرف را ثابت میکند. ویتامینE میتواند برای رفع مشکلات چشمی کمک زیادی به شما کند و چشمان شما را از آب مروارید حفظ کند.

 

ویتامینE

 

3/ عملکرد شناختی را بهبود میبخشد:

با توجه به اینکه از دست دادن حافظه و فراموشی در سالخوردگی رایج است , شما میتوانید با مصرف رژیم غذایی سرشار از ویتامینE این مشکلات را به تأخیر بیندازید.

 

4/ برای سلامت قلب و عروق مفید است:

بیماری های قلبی بسیار دلهره آور هستند و باید به موقع کنترل شود زیرا در غیر این صورت خطری بزرگ برای سلامتی محسوب میشوند. ویتامینE میتواند کمک زیادی به شما کند و شریان های شما را سالم نگه دارند و همچنین سبب گسترش رگ های خونی و افزایش جریان خون شود.

 

ویتامینE

5/ التهاب استئو آرتریت را درمان میکند:

ویتامینE یک ویتامین قدرتمند میباشد که بدن شما برای عملکرد بهتر به آن نیاز دارد. علاوه بر مزایای گفته شده , شما میتوانید التهاب استئوآرتریت را با ویتامین E درمان کنید و برای کاهش درد و سوزش ناشی از این التهاب انتخاب مناسبی میباشد.
بررسی ها نشان میدهند افرادی که مبتلا به التهاب استئوآرتریت هستند میتوانند با مصرف یک مکمل ویتامینE با مشورت پزشک در روز , این التهاب را کاهش دهند.

 

6/ برای درمان زخم موثر است:

سلول های آسیب دیده و بافت ها باعث ایجاد زخم هایی در بدن میشوند و گاهی مدت زیادی طول میکشد تا این زخم ها درمان شوند. بهره بردن از رژیم غذایی سرشار از ویتامین E میتواند سبب ترمیم سلول های آسیب دیده شود.

 

ویتامینE

 

7/ از لخته شدن خون جلوگیری میکند:

لخته شدن خون در شریان ها بسیار خطرناک میباشد زیرا میتوانند سبب مشکلاتی از جمله سکته مغزی شود. خوشبختانه ویتامین E از تشکیل لخته خون جلوگیری میکند.

 

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا