تغذیه

ویتامینB3 (نیاسین) | کدام موادغذایی دارای ویتامینB3 (نیاسین) هستند ؟

شما نباید اهمیت ویتامین ها را نادیده بگیرید‌ زیرا ویتامین ها نقش مهمی در حفظ سلامتی شما ایفا میکنند.‌ مانند دیگر ویتامین ها , ویتامینB3 (نیاسین) برای بدن ضروری میباشد زیرا موجب تنظیم سطح کلسترول و تنظیم سطح قند خون میشود.

متخصصان تغذیه توصیه میکنند که مقادیر ویتامینB3 (نیاسین) را در بدن متعادل سازید , زیرا کمبود آن میتواند منجر به التهاب دهان , درماتیت , دمانس , پلاگرا شود و همچنین با کمبود این ویتامین در اغلب موارد , افراد خستگی , افسردگی , عدم تمرکز و تحریک پذیری را تجربه میکنند.

 

ویتامینB3 (نیاسین) .

 

در مصرف ویتامینB3 (نیاسین) باید تعادل رعایت شود و در صورتی که به طور زیاد مصرف شود میتواند منجر به آسیب های کبدی و دیابت شود. همچمین مصرف نیاسین به صورت مکمل فقط در صورتی مورد قبول است که با مشورت پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

کدام مواد غذایی دارای ویتامینB3 (نیاسین) هستند؟

1/ دانه های آفتابگردان:

با خوردن تعداد کمی دانه آفتابگردان میتوانید حدود 14درصد از نیاز روزانه خود به ویتامینB3 (نیاسین) را تامین کنید.شما میتوانید دانه های آفتابگردان را به سالاد یا ماست اضافه کنید.
دانه های آفتابگردان دارای مزایای دیگری از جمله: افزایش رشد مو , کمک به کاهش وزن , سم زدایی بدن , افزایش سلامت پوست , حفظ سطح قند خون و جلوگیری از مشکلات مربوط به استخوان میباشد.

 

ویتامینB3 (نیاسین)

 

2/ ماهی:

اگر طرفدار خوردن ماهی نیستید باید بدانید ماهی نه تنها دارای امگا3 میباشد بلکه دارای مقدار قابل توجهی ویتامینB3 (نیاسین) میباشد و میتواند بخشی از نیاز شما به این ویتامین را تامین کند. دیگر مزایای خوردن گوشت ماهی شامل:حفظ سطح کلسترول , رشد عضلات , افزایش سلامت قلب و عروق , افزایش تولید خون , افزایش انرژی بدن , ارتقا سلامت دستگاه تنفسی و کمک به درمان بیخوابی میباشد.

ویتامینB3 (نیاسین)

3/ برنج قهوه ای:

متخصصان تغذیه توصیه میکنند برنج قهوه ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید , شما میتوانید از برنج قهوه ای در کنار گوشت مرغ و یا سبزیجات استفاده کنید و این برنج برای افرادی که به دنبال تناسب اندام میباشند نیز مفید میباشد. دیگر مزایای برنج قهوه ای عبارت است از: تسکین اضطراب و کمک به رفع افسردگی , کاهش علائم آسم در کودکان , کنترل سطح قند خون , جلوگیری از یبوست و افزایش انرژی بدن.

ویتامینB3 (نیاسین)

4/ جگر گاو:

توصیه میشود حداقل یکبار در هفته از جگر گاو استفاده کنید زیرا میتواند بخشی از نیاز بدن به ویتامینB3 (نیاسین) را تامین کند. دقت داشته باشید خوردن جگر گاو , باعث افزایش سطح کلسترول بدن میشود به همین دلیل افرادی که اختلالات قلبی عروقی دارند توصیه میشود قبل از افزودن این گوشت به رژیم غذایی خود , با پزشک مشورت نمایند.
دیگر مزایای جگ گاو عبارت است از: افزایش تولید خون , حفظ سلامتی عضلات , حمایت از سلامتی مو و ناخن.

ویتامینB3 (نیاسین)

5/ مرغ:

به گفته متخصصان مصرف مرغ یکی از بهترین راه های به دست آوردن ویتامینB3 (نیاسین) میباشد.‌دیگر مزایای گوشت مرغ عبارت است از : درمان کم خونی , ارتقا سلامت ناخن , کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان کم خونی.

ویتامینB3 (نیاسین)

6/ نخود سبز:

یک فنجان نخود سبز تازه دارای2.23میلی گرم ویتامینB3 (نیاسین) میباشد که میتواند نیاز روزانه شما به این ویتامین را تأمین کند. شما میتوانید نخودسبز را بخارپز کنید و آن را به ماکارونی , سالاد و یا دیگر مواد غذایی بیفزایید.

ویتامینB3 (نیاسین)

7/ قارچ:

با گنجاندن انواع مختلف قارچ در رژیم غذایی خود میتوانید میزان قابل توجهی از ویتامینB3 (نیاسین) را کسب کنید. شما قارچ را میتوانید به شکل های گوناگونی به مصرف برسانید از جمله به پیتزا اضافه کنید و یا اینکه به تنهایی مورد استفاده قرار دهید.

ویتامینB3 (نیاسین)
8/ بادام زمینی:

بادام زمینی بوداده نه تنها یک میان وعده عالی میباشد بلکه میتواند به تامین ویتامینB3 (نیاسین) کمک کند شما به غیر از بادام زمینی بوداده میتوانید از سس بادام زمینی استفاده کنید. بادام زمینی دارای مزایای دیگری از جمله جلوگیری از سرطان معده , کمک به کاهش وزن , جلوگیری از افسردگی , پیشگیری از دیابت , کاهش خطر سکته مغزی و جلوگیری از پیشرفت سنگ کلیه میباشد.

ویتامینB3 (نیاسین)

9/ سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین حدود2.4میلی گرم ویتامینB3 (نیاسین) به شما میدهد. دیگر مزایای سیب زمینی شیرین عبارت است از: افزایش وزن , کمک به درمان رماتیسم , کاهش التهابات خارجی و داخلی , کمک به کاهش فشارخون , جلوگیری از سرطان , بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی .

 

منبع:
naturalfoodseries.comnatura

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا