پوست و مو

زیبایی و سلامت مو با تخم مرغ

آیا فواید روغن تخم مرغ برای حفظ زیبایی و سلامت مو را میدانید ؟ در این مطلب همراه ما باشید تا یا فواید شگفت انگیز روغن تخم مرغ آشنا شوید.

روغن های طبیعی برای مقابله با مشکلات پوست و مو شناخته شده اند. روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون، بهترین روغن طبیعی برای منافع مختلف برای مو هستند. آخرین افزودنی به این روغن های طبیعی، روغن تخم مرغ است که فواید روغن تخم مرغ بسیار زیاد است.

روغن تخم مرغ

روغن زرده تخم مرغ نیز به نام روغن تخم مرغ شناخته شده است، این روغن از زرده تخم مرغ که غنی از تری گلیسیرید با کلسترول و فسفولیپید است، استخراج می شود. مطالعات متعدد نشان داده است که کلسترول برای پوست و مو ضروری است. این به راحتی توسط پوست و موی سر شما جذب می شود. فواید روغن تخم مرغ کمک به درمان پوست خشک و آسیب است. جدا از این، روغن تخم مرغ دارای اسیدهای چرب ضروری پلی اسیدها مانند امگا 3 و امگا 6 است که به حفظ رشد طبیعی سلول ها کمک می کند.

فواید روغن تخم مرغ

یکی از فواید روغن تخم مرغ کاهش ریزش مو است. این روغن غنی از منابع امگا 3 و 6 و اسیدهای چرب است، همچنین حاوی EFA است که یک ماده حیاتی برای مراقبت از مو است. EFA بر روی گردش خون و رشد سلول ها تاثیر می گذارد که به بازسازی فولیکول های مو کمک می کند. همچنین خواص ضد التهابی آن در پیشگیری از مشکلات پوستی موثر است.

1. تقویت مو

تقویت مو از فواید روغن تخم مرغ است. از آنجا که روغن تخم مرغ حاوی کلسترول است، به اپیدرم نفوذ میکند. همچنین با تثبیت و حفظ ماتریس پیچیده بین سلولی پوست، اجازه می دهد پوست به انجام تعمیرات طبیعی و جوان سازی بپردازد . کلسترول در تخم مرغ نرم کننده فعال است و به رشته های خشک مو کمک می کند. این کار باعث بهبودی و تقویت مو میشود.

2. جلوگیری از پیری مو

یکی دیگر از فواید روغن تخم مرغ جلوگیری از پیری مو است . آنتی اکسیدان ها (لوتئین و زاکسانتین) که در روغن تخم مرغ قرار دارند و رنگ زرد را به خود می گیرند، به مبارزه با واکنش های زنجیره ای رادیکال آزاد که به پوست و مو شما آسیب می رساند کمک می کند. آنها به افزایش هیدراتاسیون پوست و مو کمک می کنند، بنابراین مانع از پیر شدن مو های شما می شود. آنها همچنین باعث افزایش اکسیژن در پوست شما می شوند و باعث تقویت ریشه مو می شوند و باعث ایجاد موهای قوی تر و تیره تر می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا