پوست و مو

سلامت و زیبایی مو با راهکارهای طبیعی

موهای بلند، ضخیم و درخشان خواست هر زن است. اما قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، آلودگی، خورشید و خاک، باعث می شود که رویای شما تقریبا غیرممکن باشد. محصولات موجود در بازار دارای مواد شیمیایی هستند که در دراز مدت آسیب زیادی دارند.ما به شما نکات آرایشی خانگی ساده برای سلامت و زیبایی مو ها را میگوییم تا موهای زیبا و لطیف داشته باشید.

نکات آرایشی خانگی ساده برای سلامت و زیبایی مو

1. رژیم غذایی

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی موهای ما مانند پوست دارد. در اینجا چند مواد غذایی را  به شما برای اضافه کردن به رژیم غذایی تان معرفی میکنیم.

  • موی معمولی: ماهی، مرغ، جوانه گیاهان.
  • موهای خشک: سبزیجات خام، برنج قهوه ای، موز، آجیل، کپسول های ویتامین E.
  • موهای چرب: سبزیجات برگ سبز، سالاد، میوه های تازه.

2. شامپو ملایم

مهمترین مراحل نکات آرایشی برای حفظ و سالم نگه داشتن موها تمیز نگه داشتن آنهاست . محصولی که برای شستن مو انتخاب میکنید باید برای شما مناسب باشد.

3. تخم مرغ

تخم مرغ شگفتی های خود را روی موهای شما اعمال می کند. زرده غنی از چربی و پروتئین است که تا حد زیادی مانند مرطوب کننده عمل می کند در حالی که سفید به حذف روغن های ناخواسته کمک می کند. زرده تخم مرغ را برای موهای خشک و سفیده را برای موهای چرب استفاده کنید.

4. آب لیمو و روغن زیتون

خارش پوست سر می تواند نتیجه از رژیم غذایی نامناسب، استرس یا آب و هوا باشد. 2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، روغن زیتون و تخم مرغ را مخلوط کنید.

پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ  دهید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند.
آب لیمو به حذف لایه های خشک پوست کمک می کند در حالی که روغن زیتون مرطوب کننده پوست سر است.

5. روغن عسل و روغن زیتون

اشعه های خورشیدی واقعا می تواند برای موهای شما مضر باشد و به شدت به آن آسیب برساند. برای خلاص شدن از این مشکل، عسل و روغن زیتون را امتحان کنید.

1/2 فنجان عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید و بر سر ماساژ دهید. پس از 20 دقیقه بشویید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا