پوست و مو

مراقبت از مو برای داشتن موهایی زیبا و ابریشمی

اگر شما یکی از کسانی هستید که دائما به دنبال داشتن موهای زیبا هستید، اما خیلی خوش شانس نیستید، جستجو شما در اینجا به پایان میرسد. زیرا ما در اینجا با نکاتی درباره مراقبت از مو همراه شما هستیم.

شما میتوانید از این نکات ویژه درباره مراقبت از مو استفاده کنید تا صاحب موهای نرم و ابریشمی شوید.

نکاتی درباره مراقبت از مو

نکته 1

اولین و مهمترین چیزی که باید انجام دهید این است که بافت طبیعی موهای خود را بشناسید.

نکته 2

اگر از ریزش مو رنج میبرید، مصرف روی و مصرف ویتامین E و C را افزایش دهید. انجام این کار به بدن شما کمک می کند که به طور طبیعی ریزش مو را کنترل کنید.

نکته 3

اگر میخواهید موهای شما به طور طبیعی بدرخشند، استفاده از روغن ماهی راه حل عالی برای شما است. روغن ماهی نه تنها باعث درخشش موها میشود، همچنین آنها را طبیعی و سالم نگه میدارد.

نکته 4

به رغم مراقبت خوب از موهایتان ، آیا تعجب می کنید که چرا موهای شما خیلی خشک و چروک است؟مقصر ممکن است سطح کلر موجود در آب باشد. از یک سر دوش با فیلتر استفاده کنید. این به کاهش اثرات جانبی کلر روی موهای شما کمک میکند.

نکته 5

اگر میخواهید موهای سالم و براق داشته باشید، بسیار مهم است که پوست سرتان نیز سالم باشد.

نکته 6

به دنبال رشد سریع موهایتان هستید؟ بیوتین می تواند بسیار مفید باشد چون رشد موها را تقویت میکند و باعث ضخیم تر و قوی تر شدن مو میشود.

نکته 7

اگر موهای چرب دارید، می توانید با استفاده از این درمان خانگی ساده از شر چربی موها خلاص شوید .

دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را به نصف آوکادو (خرد شده) اضافه کنید. سپس دو تا سه قاشق غذاخوری سرکه سیب  و دو قاشق غذاخوری سس مایونز را با آنها مخلوط کنید.  این ماسک خانگی را به موهای خود بمالید و پوست خود را به خوبی برای پنج دقیقه ماساژ دهید . سپس آن را با آب گرم بشویید.

نکته 8

اگر می خواهید رنگ مو خود را حفظ کنید، بسیار ضروری است که از شامپو و تهویه ی رنگی استفاده کنید.

نکته 9

اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید، به یاد داشته باشید که قانون شستن – سایه ای را انتخاب کنید که 2-3 سایه سبک تر از رنگ موی اصلی شما باشد.

همراه با تمام این نکات و ترفندها، ما می خواهیم یک نکته دیگر را به لیست اضافه کنیم که نه تنها برای موهای شما بلکه برای سلامت کلی شما مفید است .اینکه رژیم غذایی خود را با خوردن میوه ها و سبزیجات تازه مدیریت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا