چشم

نزدیک بینی چیست ؟ علائم، علل و درمان

1.6 میلیارد نفر در سراسر جهان دچار نزدیک بینی هستند. یک مطالعه پیش بینی می کند که تا سال 2050 ، 49.8 درصد از جمعیت جهان تحت تاثیر نزدیک بینی قرار می گیرند که این تعداد 5 میلیارد نفر است! استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن های همراه و دفترچه یادداشت یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد نزدیک بینی است. این اختلال بصری معمولا در دوران کودکی تنظیم می شود و قبل از آن پیشرفت می کند .

این مقاله چگونگی مقابله با نزدیک بینی را به طور موثر با داروهای طبیعی برای شما بیان می کند.

نزدیک بینی چیست ؟

نزدیک بینی یک اختلال بینایی پیش رونده است که باعث می شود افراد اشیا دور را خوب نبینند.. این اختلال نیز به عنوان نزدیک بینی یا کوتاه بینی اشاره دارد. این وضعیت کاملا شایع است. طیف وسیعی از عوامل می تواند یک شخص را نزدیک بین کند.

نزدیک بینی هنگامی رخ می دهد که قرنیه شما (لایه بیرونی محافظ چشم شما) بیش از حد منحنی است. وقتی نور وارد چشمتان می‌شود بر نقطه مستقیم روی شبکیه متمرکز می‌شود. این تمرکز نامناسب باعث نزدیک بینی می شود. اصطلاح پزشکی مورد استفاده برای این اختلال، خطای انکساری است.

نزدیک بینی

علائم و نشانه های نزدیک بینی

علائم (به جز تاری دید ) عبارتند از:

  • سردرد
  • خستگی چشم
  • مشکل در خواندن تخته سیاه (در مورد کودکان).

این علائم معمولا با اغلب اختلالات بینایی همراه هستند.

تفاوت نزدیک بینی و دوربینی

چندین تفاوت بین نزدیک بینی و دوربینی عبارتند از:

نزدیک بینی با افزایش سن اتفاق می افتد. این اتفاق زمانی می افتد که نور در مقابل شبکیه متمرکز شده است. افراد مونوپیک می توانند اشیاء نزدیک را بطور واضح ببینند و دیدن اشیای دور بسیار دشوار است.

دوربینی زمانی اتفاق می افتد که نور ورودی به چشم شما در پشت شبکیه متمرکز می‌شود. افراد دوربین می توانند اشیاء دور را ببینند اما معمولا نمی توانند اشیا نزدیک را ببینند.

تشخیص نزدیک بینی

پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که آزمایش چشم را انجام دهید که شامل یک ارزیابی و یک آزمایش پزشکی چشم است. آنها ممکن است از ابزارهای مختلف استفاده کنند و از شما بخواهند تا از بین چند لنز نگاهی بیندازند. هنگامی  وضعیت شما تایید شد، ممکن است از شما بخواهید که جراحی چشم یا استفاده از لنزهای تماسی یا عینک را به عنوان بخشی از درمان پزشکی خود انجام دهید.

اگر هنوز برای جراحی آماده نیستید و یا نمی خواهید از لنزهای خود استفاده کنید و بینایی خود را بازسازی کنید، راه های دیگری برای حل مشکل شما وجود دارد. درمان های خانگی زیر کمک می کند تا نزدیک بینی خود را با زمان بازسازی کنید.

معاینه چشم

راهکارهای خانگی درمان نزدیک بینی

ویتامین D

روزانه 25 تا 100 میکروگرم ویتامین D مصرف کنید. غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی های چرب، ماهی تن، ماهی آزاد، گوشت گاو، پنیر، زرده تخم مرغ و آب پرتقال را مصرف کنید. شما همچنین می توانید مکمل های اضافی برای ویتامین D پس از مشاوره با پزشک خود را دریافت کنید. سطوح پایین ویتامین D اغلب با نزدیک بینی همراه است.

معجون شیرین بیان

½ قاشق چای خوری شیرین بیان+1 قاشق غذاخوری عسل+1 لیوان شیر گرم

  • شیرین بیان را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • نیمی را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
  • این مخلوط ها را با یک لیوان شیر گرم مصرف کنید.
  • شما باید این مخلوط ها را دو بار در روز بنوشید.

آب هویج

هر روز یک لیوان آب هویج تازه مصرف کنید. آب هویج به علت حضور کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زاکسنتین در آن مفید است. این کاروتنوئیدها رنگدانه های اصلی موجود در شبکیه را تشکیل می دهند. آنها ماکولا را از آسیب محافظت می کنند و دید کلی شما  بهبود می یابد.

امگا 3

250-500 میلی گرم امگا 3 را روزانه مصرف کنید. مصرف غذاهای غنی از امگا 3 مانند گردو، دانه های کتان، ماهی و سبزیجات برگ سبز تیره مفید است. شما همچنین می توانید پس از مشاوره با دکتر خود مکمل های امگا 3 را مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 باعث بهبودی غشاهای سلولی آسیب دیده در چشم شما می شود و آنها را یکی از بهترین راه های درمان نزدیک بینی و جلوگیری از پیشرفت آن است.

گل رز

½ فنجان آب گل رز

دو پد پنبه ای را در آب گل رز خیس کنید. پد خیس شده را روی چشمان بسته قرار دهید. آنها برای 15 تا 20 دقیقه بماند. همچنین می توانید از گل رز رقیق شده به عنوان قطره چشم استفاده کنید.

آب گل رز می تواند فورا  نزدیک بینی را درمان کند.

الهه رضوی

الهه رضوی هستم؛ دانشجوی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحصیل در دانشگاه تهران باعث شد تا ضمن افزایش دانش و مهارت در حوزه پزشکی همزنا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی سابقه نگار مقالات علمی و عمومی داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و نگارش انجام می دهم. بیماری های چشم، زیبایی و سلامت عمومی مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا