پوست و مو

فواید و عوارض لیزر موهای زائد بدن

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود.

نحوه عملکرد لیزر رفع موهای زائد

نور لیزر هر چیزی که تیره‌ رنگ باشد را گرم می‌کند و می‌سوزاند. با گرم کردن و سوزاندن موی تیره‌ رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص بیشتر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

درصورتی‌ که در هنگام لیزر رفع موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فواصل زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوزانده می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

فواید لیزر موهای زائد بدن

لیزر در مقاسیه با شیوه‌های دیگر درد کمتری دارد. احتمال زخم شدن و تغییر رنگدانه خیلی کم است. این روش اثربخشی بالایی دارد و پوست درگیر نخواهد شد. بسته به منطقه بدن به سرعت قابل انجام است و برای دیدن نتیجه آن نیاز به زمان نیست و به سرعت قابل مشاهده است. پس از انجام آن نیز نیاز نیست داروی خاصی مصرف شود.

عوارض لیزر موهای زائد بدن

  • سوختگی
  • لك
  • عفونت
  • عدم جواب
  • فولیكولیت و آكنه

افراد غیرمجاز برای انجام لیزر

افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند، افراد دیابتی و آنها که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بیماری‌های عفونی هستند باید از انجام لیزر اجتناب کنند و به سراغ روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد خود بروند. همچنین زنان باردار، دختران زیر ۱۷ سال و افراد با آفتاب سوختگی شدید تازه نیز باید برای انجام لیزر صبر و انجام آن را به بعد موکول کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا