لاغری و تناسب اندام

رفع غبغب با ۵ تمرین ورزشی ساده

غبغب به برجستگی یا پوست آویزان زیر چانه می‌گویند، که به علت افتادگی عضلات و پوست صورت و گردن به وجود می آید. ممکن است غبغب در فرد به صورت مادرزادی وجود داشته باشد یا اینکه فرد در اثر چاق شدن، چربی در زیر چانه اش جمع شود و غبغب را به وجود آورد.

غبغب آویزان زیر چانه‌، باعث می‌شود پای افراد زیادی به مطب جراحان زیبایی باز شود.

علل به وجود آمدن غبغب

  • اضافه وزن : اگر غذاهای چرب بخورید باعث رسوب چربی در بدنتان می‌شود و پوست چانه کشیده می‌شود و غبغب به وجود می آید.
  • کاهش وزن : اگر کاهش وزن فوری و شدید داشته باشید، باعث افتادگی پوست می‌شود و همچنین در زیر چانه، غبغب به وجود می آید.
  • افرایش سن : زمانی که سن افزایش می یابد، ماهیچه ها شل می‌شوند و از پوست جدا می‌شوند. و به دلیل اینکه پوست چربی های زیر جلدی دارد، پوستتان سنگین می‌شود و غبغب به وجود می آید.

چه تمریناتی به ما کمک می‌کند تا غبغب را رفع کنیم؟

این تمرینات را به صورت مرتب انجام دهید تا به نتیجه برسید.

باز کردن دهان

تا جایی که امکان دارد، دهانتان را باز کنید و سپس زبانتان را تا جایی که می‌توانید بیرون آورید، انگار می‌خواهید زبانتان را به چانه تان برسانید. 10ثانیه در این حالت بمانید سپس دوباره شروع به تکرار این تمرین کنید. این حرکت را 10بار تکرار کنید تا عضلات گردن و چانه تان سفت شوند.

رفع غبغب با تمرین دهان و زبان

آویزان نگاه داشتن سر

ابتدا روی کاناپه یا تخت دراز بکشید و اجازه دهید سرتان از تخت آویزان شود، سپس چانه تان را به سمت سینه بکشانید. این انقباض را 10ثانیه نگه دارید و بعد به آرامی دوباره این حرکت را شروع کنید و 10مرتبه تکرار کنید.

بالابردن چانه

برای اینکه عضلات صورت و گردنتان سفت شود ابتدا صاف بایستید و پشت و گردنتان را صاف نگه دارید، سپس چانه تان را به سمت سقف بالا بکشید و لب هایتان را هم به حالت بوسه زدن جمع کنید. 10 ثانیه در همین حالت بمانید و دوباره همین حرکت را 10مرتبه انجام دهید.

رفع غبغب با تمرین چانه و بوسه

چرخاندن گردن

ابتدا صاف بایستید و سپس سرتان را به بغل بچرخانید، طوری که چانه تان موازی شانه تان باشد و اینکه چشم هایتان هم رو به جانب باشد. سپس به صورت آهسته سرتان را به سمت پایین بیاورید به سمت دیگر بچرخانید. این حرکت را 10بار انجام دهید.

تمرین با توپ

توپی به اندازه ۹ تا ۱۰ اینچ را برداشته و در قسمت جلو گردنتان قرار دهید و با چانه تان توپ را نگه دارید، چانه تان را به صورت سفت به توپ بچسبانید و بعد رها کنید. این حرکت را 10بار تکرار کنید تا باعث از بین رفتن غبغب شوید.

رفع غبغب با تمرین توپ

توصیه نهایی

اگر می‌خواهید از غبغب رهایی پیدا کنید، باید اگر اضافه وزن دارید، وزنتان را کاهش دهید. زیرا زمانی که فرد اضافه وزن دارد چربی در تمام قسمت های بدنش جمع می‌شود و غبغب به وجود می آید. اگر می‌خواهید سریع تر به نتیجه برسید، در کنار تمرینات که در بالا به آن اشاره کردیم به رژیم غذایی تان هم توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا