پوست و مو

درمان ریزش موی زنان

از دست دادن مو در خانم ها یک مشکل آزار دهنده است و علل ریزش موی زنان متفاوت است . به طور متوسط ​​در یک فرد 50 تا 100 مو در یک روز میریزد و موی جدید هر روز به عنوان یک چرخه رشد مو رشد می کند. چرخه رشد مو سه مرحله دارد. هنگامی که سه فاز چرخه کامل می شود، رشته جدید مو شروع به رشد می کند و یکی از قدیمی ها از بین می رود. این یک فرآیند طبیعی است، اما ریزش مو در این مرحله چیزی است که باید جدی گرفته شود.

علل ریزش موی زنان

1. عدم وجود پروتئین

پروتئین کافی برای رشد مو مورد نیاز است. اگر مقدار پروتئین مورد نیاز را مصرف نکنید، پروتئین هایی که برای متابولیسم ضروری هستند با تغییر پروتئین های رشد مو حاصل می شود. بنابراین رشد مو در این مرحله متوقف می شود. ریختن مو پس از دو ماه از این روند مشاهده خواهد شد. بنابراین حتی اگر شما در رژیم غذایی دارید باید حداقل مقدار پروتئین مورد نیاز را مصرف کنید.

2. استرس

استرس می تواند یکی از علل ریزش موی زنان باشد .

3. ارثی

ریزش مو می تواند به دو دسته ارثی و غیر ارثی تقسیم شود. ریزش موی ارثی نیز به نام آلوپسی آندروژنیک (AGA) نامیده می شود که مدت زمان رشد مو فعال آن کوتاه می شود. این وضعیت ژنتیکی می تواند از مادر یا پدر باشد. ریزش مو به طور کلی در بالای سر دیده می شود.

4. هیپوتیروئیدی

از دست دادن مو در شیوع کم کاری تیروئید رایج است زیرا اختلاف در هورمون ها وجود دارد. مو در طول این مدت نیز نازک و شکننده خواهد شد. پس از درمان هیپو یا پرکاری تیروئید، می توان رشد مو را دوباره به دست آورد.

5. کم خونی

اگر موهایتان را به طور مداوم از دست می دهید یا اگر موهای شما به سرعت طبیعی رشد نمیکند مبتلا به کمبود آهن هستید. شما باید غذاهای غنی از آهن را بخورید تا ریزش مو را از بین ببرید. تحقیقات نشان می دهد که بیش از 70 درصد زنان به دلیل کمبود آهن با ریزش مو مواجه هستند.

6. هورمون های زنانه

به خصوص استروژن! استروژن یک هورمون دوست برای زنان است البته تا زمانی که به درستی متعادل باشد.  استروژن بیش از حد می تواند با کاهش ضخامت مو باعث آسیب به مو شود. پس از بارداری، سطوح استروژن به قله می رسد و پس از آن به طور ناگهانی سقوط می کند و منجر به ریزش مو می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا