درمان بیماری هاطب سنتی

رژیم غذایی گیاهخواری | چرا رژیم غذایی گیاهخواری را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر بیشتر افراد به سمت استفاده از رژیم غذایی گیاهخواری تمایل پیدا کرده اند , به این دلیل که روزبه روز متخصصان تغذیه تأثیری مثبت از رژیم غذایی گیاهخواری را کشف میکنند و مردم را تشویق به پیروی از این رژیم میکنند. مصرف غذاهای فراوری شده و نوشیدنی های شیرین میتواند به سلامت شما لطمه وارد سازد , در قسمتی از مدیترانه که رژیم غذایی گیاه خواری رواج دارد کمتر بیماری سرطان به چشم میخورد.

 

رژیم غذایی گیاهخواری.

 

چرا رژیم غذایی گیاهخواری را انتخاب کنیم؟

1/ از سیستم گوارش پشتیبانی میکند:

هنگامی که سیستم گوارش سالم باشد , بسیاری از مشکلات مربوط به این سیستم مانند سوءهاضمه حل میشوند. متخصصان تغذیه توصیه میکنند رژیم غذایی گیاهخواری داشته باشید تا فیبر به میزان کافی به بدن برسد تا از عوارض جانبی ناشی از سوءهاضمه جلوگیری شود.

2/ به سلامت قلب و عروق کمک میکند:

هنگامی که مشکلات قلبی عروقی به وجود آیند میتوانند منجر به عوارض دیگری مانند فشارخون بالا شوند. کارشناسان بهداشت بر این باورند در صورتی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی کنید سلامت قلب و عروق شما تضمین میشود و کلسترول کاهش پیدا میکند.

رژیم غذایی گیاهخواری

3/ باعث کاهش وزن میشود:

گاهی اوقات ساعت ها در باشگاه های ورزشی به سر میبرید به امید اینکه کاهش وزن داشته باشید اما گاهی نمیتوانید نتیجه ی مطلوب را کسب کنید. جالب است بدانید یکی از آسان ترین راه ها برای کاهش وزن تغییر برنامه ی غذایی خود و رفتن به سمت رژیم غذایی گیاه خواری میباشد در این صورت شما میتوانید در مدت خیلی محدود نتایج مطلوبی به دست آورید.

4/ سلامت پوست را ارتقا میبخشد:

گوشت قرمز , غذاهای فرآوری شده , دسرها و نوشیدنی های شیرین اثرات نامطلوبی بر روی پوست میگذارند. در صورتی که میخواهید مشکلات پوستی شما حل شود توصیه میشود از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی کنید.

رژیم غذایی گیاهخواری

5/ سلامت روانی را افزایش میدهد:

مطالعات ثابت کرده اند مواد مغذی موجود در دانه ها , میوه ها و مرکبات تأثیر مثبتی بر سلامت روان میگذارند به همین دلیل توصیه میشود از رژیم غذایی گیاهخواری افراد پیروی کنند.

6/ کلسترول را کاهش میدهد:

برای کاهش کلسترول , باید غذاهایی که بدون چربی هستند را مورد استفاده قرار دهید , لوبیا و میوه ها بهترین گزینه هستند که در رژیم غذایی گیاهخواری یافت میشوند.

رژیم غذایی گیاهخواری

7/ با بی خوابی مقابله میکند:

در صورتی که قبل از خواب غذاهای چرب یا فرآوری شده میل کنید به خواب شما آسیب وارد میشود زیرا این غذاها زمان زیادی طول میکشد که هضم شوند و باعث میشوند زمانی که از خواب بیدار میشوید احساس خستگی داشته باشید. در صورتی که حداقل دوساعت قبل از خواب یک کاسه سبزیجات میل کنید میتوانید بخش اندکی از تأثیرات مطلوب رژیم گیاهخواری را ببینید.

 

8/ با سلول های سرطانی مبارزه میکند:

هنگامی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی میکنید سلول های سرطانی نمیتوانند به سایر قسمت های بدن شما گسترش پیدا کنند به همین دلیل یکی از راه های جلوگیری از سرطان , استفاده از میوه و سبزیجات میباشد.

 

9/ طول عمر را افزایش میدهد:

منابع غذایی موجود در رژیم گیاهی اغلب سرشار از ویتامینC هستند که میتوانند سلول ها و بافت های آسیب دیده را ترمیم کنند و از علائم پیری زودرس جلوگیری کنند.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا