پوست و مو

درمان مشکلات پوستی با روغن درخت چای

روغن درخت چای که بومی استرالیا است. دارای ویژگی های ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضد میکروبی و ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند در درمان بسیاری از مشکلات پوستی کمک کند.

درمان انواع مشکلات پوستی با روغن درخت چای

1. آکنه

روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی است که به عنوان درمان طبیعی برای آکنه کار می کند .  قرمزی و التهاب را با نفوذ عمیق به پوست رفع میکند. روغن درخت چای دارای خاصیت ضدعفونی  کننده منافذ جوش و سایر لکه ها است. چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری زعفران مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی پوستتان 1-2 بار در روز استفاده کنید.

2. اگزما

اگزما می تواند باعث خارش، خشکی، بثورات شدید و حتی تاول زدن پوست شود. ترکیبات آنتی سپتیک و ضد باکتریایی روغن چای می توانند به کاهش اگزما و کاهش قرمزی و تحریک کمک کنند. مخلوط 20 قطره روغن درخت چای با 1/2 فنجان روغن نارگیل برای ایجاد پماد طبیعی اگزما مفید است. مخلوط را در مناطق آسیب دیده دو بار در روز اعمال کنید.

3. زگیل

توانایی های ضد ویروسی و ضد عفونی کننده روغن چوب چای آن را به عنوان درمان مناسب طبیعی برای مبارزه با ویروس که باعث زگیل می شود. تبدیل کرده است. این روغن شامل یک ماده ضد میکروبی شناخته شده به عنوان terpinen-4 که ​​با زگیل ناشی از ویروس HPV مبارزه میکند. روغن درخت چای زگیل را از بین می برد، یک قطره روغن خالص را به زگیل تزریق کنید، یک باند را روی آن قرار دهید و آن را در یک شب نگه دارید. منطقه را صبح را تمیز کنید.

4. جوش

خواص ضد میکروبی این روغن  می تواند به بدن کمک کند که عفونت استاف را درگیر کند . به سادگی یک توپ پنبه را به مخلوط روغن درخت چای و روغن بادام بخوابانید، سپس دارو را چندین بار در روز بر جوش اعمال کنید.

5. کاهش عفونت

روغن چای می تواند به عنوان یک پماد قوی برای کاهش عفونت عمل کند . منطقه ی آسیب دیده را با آب و پراکسید هیدروژن تمیز کنید، سپس 2 قطره روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس را رقیق کنید. مخلوط را روی منطقه بگذارید و با باند بپوشانید.سپس صبح منطقه را تمیز کنید.

6. پسوریازیس

پسوریازیس باعث تحریک پوست می شود که می تواند دردناک باشد. روغن چای طبیعی ضد التهاب است که می تواند علائم پسوریازیس را تسکین دهد و از گسترش آن جلوگیری کند. 10 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید. مخلوط را به مناطق آسیب دیده 2-3 بار در روز اعمال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا