درمان بیماری هاسلامتی

رفلکسولوژی یا ماساژ پا چگونه است ؟ مزایای رفلکسولوژی چیست؟

رفلکسولوژی یا ماساژ پا روشی میباشد که میتواند در افزایش سلامت شما موثر باشد. از آنجایی که پاهای شما در طول زندگی تحت فشار زیادی قرار میگیرند ,ماساژ پا میتواند به سلامت پا و ارگان های دیگر کمک کند.

 

رفلکسولوژی.

 

مزایای رفلکسولوژی چیست؟

1/ فشارخون را کنترل میکند:

شواهدی وجود دارند که نشان میدهند در صورتی که ماساژ پا به طور منظم انجام شود میتواند فشارخون را کاهش دهد.

 

رفلکسولوژی

 

2/ حساسیت های عصبی را بهبود میبخشد:

به نظر میرسد که ماساژ پا در افرادی که عملکرد عصبی در آنها کاهش یافته است موثر است. به عنوان مثال افرادی که مبتلا به فشارخون بالا هستند و یا دیابت دارند ممکن است عوارض ناشی از نورپاتی را تجربه کنند که منجر به از دست دادن احساس در مناطق مختلف بدن به ویژه پاها و سینه ها میشود. رفلکسولوژی میتواند به بهبود گردش خون در این مناطق کمک کند و موجب بهبود حساسیت های عصبی شود.

 

3/ گردش خون را بهبود میبخشد:

یکی از شناخته شده ترین مزایای ماساژ پا , توانایی آن در بهبود جریان خون میباشد هنگامی که گردش خون بهبود یابد اکسیژن بیشتری به سلول ها میرسد که در سلامتی شما موثر است.

4/ به خواب بهتر کمک میکند:

یکی دیگر از مزایای رفلکسولوژی مدیریت خواب و کمک به بازگرداندن ریتم طبیعی خواب میباشد.

 

رفلکسولوژی

 

5/ میگرن و سردرد را درمان میکند:

میلیون ها نفر در سراسر جهان از سردرد و میگرن رنج میبرند و اغلب برای تسکین این درد به داروها نیاز دارند. این داروها میتوانند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشند. اغلب سردردها و میگرن ها به علت فشارهای شدید و یا کمبود خواب رخ میدهند که رفلکسولوژی پا میتواند به کاهش درد ناشی از میگرن کمک کند و موجب آرامش شود.

 

6/ آرتروز را درمان میکند:

توصیه میشود افرادی که مبتلا به آرتروز هستند رفلکسولوژی را انجام دهند. رفلکسولوژی به کاهش درد کمک میکند و افرادی که به طور منظم از رفلکسولوژی استفاده میکنند تا 40درصد علائم آرتروز در آنها کاهش می یابد و نیاز کمتری به دارو دارند.

 

رفلکسولوژی

 

7/ برای افسردگی مفید است:

افسردگی ناشی از عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی میباشد. ماساژپا و یا رفلکسولوژی در صورتی که دوبار در هفته انجام شود میتواند به بهبود افسردگی کمک کند.

8/ سینوزیت را درمان میکند:

ماساژ پا میتواند به کاهش علائم سینوزیت کمک کند و به شما این امکان را میدهد که راحت تر نفس بکشید و مجبور نباشید همیشه دارو استفاده کنید.

رفلکسولوژی
9/ تورم پا را کاهش میدهد:

پا میتواند به دلایل مختلفی مانند: فشارخون بالا , نارسایی قلبی , بیماری کلیوی و حتی حاملگی متورم شود. رفلکسولوژی در صورتی که به صورت منظم انجام شود میتواند به بهبود گردش خون کمک کند و موجب کاهش تورم شود.

 

10/ علائمPMS را کاهش میدهد:

بسیاری از زنان علائم PMS را قبل از دوره قاعدگی خود تجربه میکنند که با اختلالات عاطفی , تحریک پذیری و خستگی مواجه میشوند. رفلکسولوژی در کاهش شدت و درد علائم ناشی از PMSموثر است.

در حال حاضر شما با مزایای رفلکسولوژی آشنا شدید و باید بدانید رفلکسولوژی بیشتر از یک علم است و نیاز به مطالعه و تمرین دارد. شما در صورتی که تصمیم به انجام ماساژ پا گرفته اید میتوانید از یک متخصص بهداشت و روان بخواهید تا در انجام این تمرین شما را یاری کند.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا