درمان بیماری هاطب سنتی

رفع لخته شدن خون | برای رفع لخته شدن خون چکاری انجام دهیم؟

رفع لخته شدن خون : خون یک مایع ضروری است که مواد مغذی و اکسیژن را به ارگان های بدن عرضه میکند , انتقال ناکافی خون به هر بخش از بدن باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد.

هنگامی که لخته های خونی تشکیل شوند مشکلات جدی برای سلامتی به وجود می آید و خون نمیتواند از گردش مناسبی برخوردار باشد و خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند سکته مغزی افزایش می یابد.

رفع لخته شدن خون

 

علل لخته شدن خون چیست؟

▪️کم خونی

▪️مشکلات قلبی عروقی

▪️صدمات داخلی

▪️فشارخون بالا

▪️چاقی

▪️و…

برای رفع لخته شدن خون چه کاری انجام دهیم؟

1/ دانه های کتان:

این دانه ها یک مخزن از موادمعدنی مختلف و اسیدهای چرب امگا6میباشد که میتواند باعث رفع لخته شدن خون شوند. شما میتوانید روزانه تعداد کمی از دانه های کتان را برای بهبود گردش خون مورد استفاده قرار دهید , علاوه بر این شما میتوانید این دانه ها را به سالادهایتان اضافه کنید تا حداکثر مزایا را دریافت کنید. توجه داشته باشید در مصرف دانه های کتان اعتدال را رعایت کنید تا از اثرات نامطلوب آن جلوگیری کنید.

 

رفع لخته شدن خون

2/ پودر زردچوبه:

زردچوبه یک نیروگاه کورکومین میباشد که میتواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. مطالعات نشان میدهند کورکومین میتواند از شدت درد ناشی از لخته شدن خون بکاهد. کافی است یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم بیفزایید و این ترکیب را برای رفع لخته شدن خون بنوشید.

 

3/ دانه های چیا:

شما میتوانید روزانه در رژیم غذایی خود از دانه های چیا استفاده کنید زیرا دانه های چیا میتوانند مقدار زیادی اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا3 را در اختیار بدن قرار دهند , این دو جز میتوانند باعث رفع لخته شدن خون شوند.

 

رفع لخته شدن خون

4/ چای دارچین:

دارچین بخش مهمی از داروهای سنتی مختلف برای درمان برخی بیماری ها را تشکیل میدهد. شما میتوانید با مصرف چای دارچین گردش خونتان را بهبود بخشید تا از لخته شدن خون جلوگیری شود اما از مصرف زیاد دارچین خودداری کنید زیرا ممکن است موجب تهوع و یا آسیب به کلیه ها شود.

 

رفع لخته شدن خون
5/ پیاز ارگانیک:

متخصصان تغذیه به افرادی که دچار مشکلات قلبی عروقی شده اند توصیه میکنند به همراه هر وعده غذایی پیاز مصرف کنند زیرا به خون این اجازه را میدهد که بدون هیچ مانعی حرکت کند. همچنین شما اگر طعم پیاز را نمیپسندید میتوانید پیاز را به سالاد اضافه کنید تا کمتر بو و مزه ی آن را حس کنید و سپس میل کنید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا