درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

رفع سرفه _ برای رفع سرفه چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

رفع سرفه _ با سرد شدن هوا بیشتر افراد در معرض سرفه قرار میگیرند و برای رفع این مشکل از داروهایی استفاده میکنند تا به بهبودی برسند. اما باید بدانید این داروها هر چند ممکن است به بهبود و رفع سرفه کمک کنند اما دارای عوارضی میباشند. پیشنهاد میشود از برخی مواد طبیعی برای رفع سرفه استفاده کنید تا بدون هیچ گونه عوارضی به بهبودی برسید. در ادامه به معرفی این مواد طبیعی خواهیم پرداخت:

 

رفع سرفه .

برای رفع سرفه چه کارهایی انجام دهیم؟

1/ عسل:

قرن هاست که از عسل برای درمان انواع بیماری ها استفاده میشود. عسل میتواند به درمان علائم سرفه کمک کند. برای استفاده از این روش کافیست دو قاشق چای خوری عسل را با مقداری آب گرم ترکیب کنید و سپس کمی آبلیمو به آن بیفزایید و برای بهبود و رفع سرفه این ترکیب را بنوشید.

2/ چای زنجبیل:

چای زنجبیل یک گزینه ی عالی برای رفع سرفه میباشد. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی قوی میباشد که میتواند به کاهش التهاب کمک کند و موجب رفع سرفه شود. شما میتوانید کمی زنجبیل تازه را رنده کنید و به آب گرم بیفزایید و در صورت تمایل مقداری عسل به آن بیفزایید و درون یخچال بگذارید , زمانی که دچار سرفه های مداوم میشوید از این ترکیب استفاده کنید.

رفع سرفه

3/ زردچوبه و شیر:

قرن هاست که از زردچوبه در هند و چین برای درمان بیماری ها استفاده میشود و این ادویه روز به روز محبوبیت بیشتری را در بین مردم کسب میکند و اصلا جای تعجب نیست زیرا زردچوبه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی میباشد که میتواند به درمان انواع بیماری ها از جمله درمان سرفه کمک کند. شما میتوانید کمی زردچوبه را به شیر بیفزایید و میل کنید.

 

4/ سیر خام:

سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی میباشد که میتواند بر دستگاه تنفس فوقانی تأثیر مثبت بگذارد. همچنین سیر یک منبع غنی از گوگرد میباشد که میتواند به درمان و رفع سرفه کمک کند. کافی است مقدار کمی سیر را در دهان خود قرار دهید و کمی از آن را بخورید , اما اگر نمی توانید طعم سیر را تحمل کنید پیشنهاد میشود سیر را در کمی عسل قرار دهید و سپس میل کنید تا تحمل طعم آن برایتان آسان تر شود.

رفع سرفه

5/ ژل آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا یکی دیگر از گزینه های درمان سرفه میباشد و میتواند به رفع گلودرد نیز کمک کند.
مقداری ژل آلوئه ورا را به مخلوط آب و عسل بیفزایید و چند ساعت درون یخچال قرار دهید در طول روز به عنوان نوشیدنی برای رفع سرفه استفاده کنید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا