درمان بیماری هاروانشناسی

رفع افسردگی | برای رفع افسردگی چه کارهایی انحام دهیم؟

رفع افسردگی :
افسردگی یک اختلال بسیار ناتوان کننده میباشد و می تواتد برای فرد و اطرافیانش مشکلاتی را به وجود آورد. علل متعددی برای ابتلا به افسردگی وجود دارند مانند مشکلات عاطفی حل نشده , آلرژی غذایی , کمبود تغذیه , عدم وجود نور خورشید , عدم تعادل هورمونی و …

 

رفع افسردگی.

 

اگرچه افراد در هر سنی میتوانند افسردگی را تجربه کنند اما بالاترین شیوع افسردگی در گروه میانسال یا بزرگسال دیده میشود . همچنین دیده میشود که افسردگی در زنان بیشتر از مردان رایج است.

غم و اندوه پایدار , تحریک پذیری , اشتها زیاد یا کم , افکارهایی مانند خودکشی و … از علائم افسردگی میباشند.

از آنجایی که روانپزشکی , داروهای ضدافسردگی زیادی را معرفی کرده است و پیشرفت های زیادی را در زمینه ی رفع افسردگی کسب کرده است , بیشتر مردم فراموش کرده اند که شیوه ی زندگی و رژیم غذایی سالم میتوانند به رفع افسردگی کمک کند.

برخی داروهای طبیعی برای رفع افسردگی به شرح زیر میباشد:

برای رفع افسردگی چه کارهایی انجام دهیم؟

1/ رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید:

سروتونین یک ماده شیمیایی است که نقش حیاتی در حفظ روحیه و احساسات مثبت دارد. بعضی غذاها به طور طبیعی تقویت کننده سروتونین هستند که شامل: روغن کتان , روغن نارگیل , تخم مرغ , گیلاس و ماهی میباشند.

 

رفع افسردگی

 

2/ طب سوزنی انجام دهید:

هنگام انجام طب سوزنی , تعداد زیادی از اندروفین ها آزاد میشوند که این آزادی اندروفین ها باعث احساس آرامش میشود.

 

رفع افسردگی

 

3/ چای بابونه مصرف کنید:

چای بابونه دارای فلاونوئید خاصی میباشد که میتواند به رفع افسردگی کمک کند. بابونه دارای خواصی است که میتواند بدن را آرام کند و به بهبود کیفیت و تنظیم برنامه خواب کمک کند.

 

4/ یک درمانگر را ببینید:

در همه ی مناطق ,حتی در مناطقی که توسعه یافته میباشند , گاهی مراجعه به شخص درمانگر نادیده گرفته میشود. هیچگاه از مراجعه به مطب های روان درمانی شرمنده نشوید زیرا هیچ چیز مهم تر از سلامت روانی شما نیست.

 

 

5/ ویتامینB بیشتر مصرف کنید:

دوپامین , سروتونین و اپی نفرین بعضی از انتقال دهنده های عصبی هستند که نقش کلیدی در عملکرد کلی مغز و همچنین حفظ روحیه شاد دارند. این انتقال دهنده های عصبی توسط ویتامینB تولید میشوند , به همین دلیل توصیه میشود مواد غذایی مانند ماهی , اسفناج , صدف , پنیر و بوقلمون استفاده کنید.

 

رفع افسردگی

 

6/ در معرض نور خورشید قرار بگیرید:

به افرادی که از افسردگی رنج میبرند توصیه میشود در مکان هایی که دارای روشنایی کافی میباشد قرار بگیرند و خود را در اتاق های تاریک و بدون هیچ پنجره حبس نکنند.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا