درمان بیماری ها

درمان گاستروآنتریت با استفاده از روش های خانگی

موثرترین درمان های خانگی برای درمان گاستروآنتریت ( اسهال و استفراغ ) شامل استفاده از کربوهیدرات ساده، مایعات، روی ،ماست، زنجبیل، چای بابونه، نعناع، آب برنج، دارچین و زردچوبه است.

گاستروانتریت یک بیماری است که در آن روده ها  معمولا به علت عفونت ملتهب می شوند.

شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد که درمان های طبیعی برای درمان گاستروآنتریت مفید هستند. بهترین راه برای مقابله با گاستروانتریت این است که از داروهای طبیعی و استراتژی های رفتاری استفاده کنید .

درمان گاستروآنتریت

داروهای خانگی که در زیر شرح داده شده اند، راه حل های موثر برای درمان گاستروآنتریت هستند.

نوشیدنی های گازدار

اگر چه آب میوه های گازدار در واقع باعث ناراحتی معده می شود، اما نوشیدنی های گازدار مانند آب جوش، آب سودا و یا زنجبیل، گزینه های عالی برای درمان گاستروآنتریت هستند .

کربوهیدرات ساده

هنگامی که معده شما تحت حمله یکی از این علل باکتری یا ویروسی گاستروانتریت قرار می گیرد، این کار را برای هضم غذا و مواد مغذی حیاتی ضروری انجام دهید. با این حال، با خوردن کربوهیدراتهای ساده مانند نان تست،  غلات، سیب زمینی و میوه ها و سبزی های اولیه، احتمالا به درمان گاستروآنتریت کمک می کنند.

ماست

باکتری های مفید در روده به هضم غذا و محافظت از دستگاه گوارش شما کمک می کنند، اما این باکتری ها اغلب باعث درمان گاستروآنتریت می شوند. پروبیوتیک ها می توانند در غلظت های بالا در ماست پیدا شوند و این باعث می شود که نه تنها معده شما را تسکین دهد، بلکه باعث افزایش رشد و قابلیت محافظت از باکتری های مفید در روده شما می شود تا سرعت پردازش بهبود یابد و باعث درمان گاستروآنتریت می شود.

چای بابونه

چای بابونه به عنوان یکی از قدیمی ترین و قابل اعتماد ترین داروها برای ناراحتی معده، همچنین برای درمان گاستروانتریت است. چای بابونه آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی است. همچنین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به مبارزه با هر ناراحتی معده شما می پردازد.

زنجبیل

این درمان باستانی نیز در درمان گاستروآنتریت بسیار مفید است. اجزای فعال در زنجبیل قدرتمند و همه جانبه هستند. جویدن زنجبیل نیز برای از بین بردن حالت تهوع شناخته شده است.

نعنا

ترکیبات آلی قوی در نعناع به مدت طولانی برای اثرات خنک کننده، تسکین دهنده و ضد التهابی تحسین شده است. جویدن برگ نعناع برای درمان گاستروانتریت مفید است. نوشیدن چای نعناع تازه نیز یک درمان موثر در برابر استفراغ است زیرا می تواند این التهاب را در روده شما کاهش دهد.

دارچین

یکی از داروهای سنتی برای درمان گاستروآنتریت مصرف دارچین و عسل است که برای قرن ها یک درمان خانگی بوده است. عسل و دارچین هر دو دارای  ترکیبات آلی قوی هستند که ایمنی را افزایش می دهند و التهاب را کاهش می دهند.

زردچوبه

این ادویه معمولی ترکیبی پیچیده از آنتی اکسیدانها، بیوفلاوونئیدها، ویتامینها، و مواد معدنی است که باعث می شود تاکیک فوق العاده برای درمان گاستروانتریت باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا