درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

درمان کبودی پوست با استفاده از گیاهان دارویی در منزل

کبودی ناشی از آسیب به پوست است. که به صورت قرمز، آبی و سیاه هستند. هنگامی که بخش بدنتان به یک جسم برخورد می کند، فقط یک دقیقه طول می کشد تا پوست شما را به کبودی تغییر دهد. در اصطلاح پزشکی،  به عنوان یک تلفیق شناخته شده است.گاهی اوقات ممکن است احساس درد و التهاب در بخش آسیب دیده را تجربه کنید. حدود 12 تا 15 روز بهبود کبودی طول می کشد. برای درمان کبودی پوست شما می توانید این داروهای خانگی را امتحان کنید.

 

 درمان کبودی .

 

درمان کبودی پوست با داروهای خانگی :

برگ جعفری :

تعداد انگشت شماری از برگ جعفری را بردارید و آنها را ریز خرد کنید. این خمیر را روی کبودی ها قرار دهید و 30 دقیقه صبر کنید.  با استفاده از یک باند، می توانید برگ جعفری را در اطراف کبودی قرار دهید. این درمان به کاهش التهاب و درمان کبودی کمک می کند.

 

 درمان کبودی .

زردچوبه :

یک لیوان زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و آن را هر روز صبح با معده خالی بخورید تا قدرت شفا را افزایش دهید. زردچوبه همچنین می تواند از عفونت باکتریایی در کبودی جلوگیری کند. همچنین زردچوبه اندازه کبودی را کاهش می دهد و انعطاف پذیری بافت را افزایش می دهد.

 

فلفل هندی :

1/4 قاشق چای خوری فلفل را با 2 قاشق چای خوری روغن زیتون و  آلوئه ورا مخلوط کنید. و آن را بر روی کبودی دوبار در روز استفاده کنید. استفاده از این خمیر سبب کاهش التهاب و تسکین پوست می شود.

 

 درمان کبودی

 

روغن اسطوخودوس:

یک روغن معطر دلپذیر و یک انتخاب عالی برای پوست است. 5-6 قطره روغن اسطوخودوس را در کف دست خود قرار دهید و با زدن انگشتان دست خود را با حرکت دایره ای ماساژ دهید تا گردش خون افزایش یابد و عروق خونی را به طور موثر بهبود بخشد. ماساژ منظم روغن به طور طبیعی به درمان کبودی کمک می کند.

 

آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا را از یک برگ تازه بردارید و دو بار در روز بر روی کبودی بگذارید. 5 دقیقه برای تقویت سلول های پوستی منطقه آسیب دیده را ماساژ دهید. استفاده از این روش کبودی را  بهبود میدهد.

 

 درمان کبودی

 

فندق :

فندق  مفیدترین و محبوب ترین گیاهان است که به شما کمک می کند تا نقاط کبودی از بدن را حذف کنید. گردش خون را در بدن بهبود می بخشد،  به آرامی روعن فندق را در منطقه آسیب دیده بمالید. برای نتایج بهتر این کار را دو بار یا سه بار در روز انجام دهید.

 

عصاره وانیل:

عصاره وانیل شایع ترین شکل وانیل است. که مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد باکتری دارد. این خواص به بهبود کبودی کمک می کند . و یک درمان قدیمی برای از بین بردن کبودی است. برای تهیه این دارو، 2 قطره عصاره وانیل را بردارید و از آن در منطقه آسیب دیده استفاده کنید.  برای نتیجه بهتر این روند را دو بار یا سه بار در روز تکرار کنید.

 

 درمان کبودی

پیاز و سیر :

استفاده از پیاز خام و سیر برای کبودی یک درمان قدیمی است. آنها برای درمان کبودی عالی هستند. پیاز دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است. این باعث می شود که شما از درد رهایی یابید و نقطه کبودی را از بین ببرد. برای انجام این درمان، شما نیاز به یک تکه پیاز و یک سیر دارید، یک تکه پیاز را بردارید و آن را بر روی سطح کبود بمالید. سپس این کار را با  سیر خرد شده  دوبار یا سه بار در روز تکرار کنید.این کار موجب کاهش التهاب  پوست و کبودی می شود.

 

 

شکر :

شکر دارای خواص ضد باکتریایی است، به همین دلیل کمک می کند که زخم را سریع درمان کنید. شکر و عسل هر دو به شما کمک می کند تا از شر کبودی به سرعت خلاص شوید. برای ساخت این دارو، به یک شربت شکر، باند و یخ نیاز دارید.  شربت شکر  را روی کبودی ها بمالید و آن را با باند بپوشانید. وقتی شربت شکر جامد می شود، یک بسته یخ روی سطح کبودی ها اعمال  شود. شما همچنین می توانید عسل را به جای محلول شکر امتحان کنید.

 

 

شکلات :

شکلات حاوی ترکیبات کاکائو فعال ضد التهابی است. که به کاهش تورم کمک می کند. برای انجام این درمان شما به شکلات و باند نیاز دارید.  مقدار کمی شکلات را ذوب کنید و آن بر روی سطح کبودی مالش دهید. منطقه کبودی را با باند  پوشش دهید .

 

خمیر دندان :

خمیردندان حاوی مونولول است که منطقه را آرام می کند و لخته خون را آزاد می کند تا خون به ناحیه کبود برسد. این روش کبودی را در یک شب از بین می برد و درد و تورم را کاهش می دهد. شما فقط باید خمیر دندان را در ناحیه کبودی بمالید و با یک باند آن را بپوشانید .

 

 

تیم ترجمه یک دکتر

منبع : ehowremedies.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا