پوست و مو

درمان منافذ باز پوست با موادغذایی

بعضی افراد روی پوست خود منافذی دارند که به راحتی دیده میشوند و این عامل باعث رنجش آنها شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایی آشنا سازیم که باعث  درمان منافذ باز پوست میشوند.

درمان منافذ باز پوست

1. ماست

اگر دارای پوست چرب میباشید , یک عدد سفیده ی تخم مرغ (کاملا هم زده شده) و یک قاشق چای خوری ماست و دو عدد قرص آسپرین که به صورت قطعه های خیلی کوچک خرد شده است را ترکیب نمایید و اجازه دهید 15تا20دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با استفاده از آب سرد بشوئید.

2. شیر خام

صورتتان را بشوئید تا پاک شود و پنبه ای را به شیر خام آغشته کنید و روی صورتتان بمالید و بعد از 15دقیقه با آب خنک صورتتان را شست و شو دهید.

3. سرکه سیب

آب و سرکه ی سیب را از هر کدام به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط نمایید و اجازه دهید بجوشد . پنبه ای را آغشته به این ترکیب نمایید و روی پوستتان بمالید و بعد از چند دقیقه پوستتان را با آب بشوئید. اگر میخواهید نتیجه ی بهتری بگیرید باید از این روش به طور منظم استفاده نمایید.

4. آب خیار و گلاب

چند قطره گلاب را به آب خیار بیفزایید و ترکیب کنید و اجازه دهید 15تا20دقیقه روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را بشوئید.

5. بادام

5تا6عدد بادام را له کنید و به آن چند قطره آبلیمو بیفزایید . این ترکیب را رنده یا خرد کنید. در نهایت روی پوستتان این ترکیب را قرار دهید و اجازه دهید 20دقیقه بماند و با آب سرد صورتتان را بشوئید.

6. سفیده تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ دارای آنزیم هایی میباشد که به شما کمک میکند تا منافذ باز پوستتان از بین برود.
سفیده ی تخم مرغ را به صورتتان بمالید و با کاغذی بافت دار بپوشانید. هنگامی که ماسک روی صورتتان خشک شد کاغذ را از روی پوستتان بردارید. اگر از این روش استفاده کنید علاوه بر پاکسازی عمیق پوست باعث از بین رفتن ناخالصی های پوستتان نیز میشوید.

7. روغن زیتون

1قاشق غذاخوری روغن زیتون , چند قطره آبلیمو و 2قاشق غذاخوری شکر را ترکیب کنید و به پوستتان بمالید , اجازه دهید 20تا30دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد صورتتان را بشوئید. از این روش یکبار در هفته برای درمان منافذ باز پوست استفاده نمایید.

8. عسل و ماست

عسل سرشار از پتاسیم میباشد که به شما کمک میکند تا منافذ باز پوستتان از بین برود. از طرف دیگر , ماست سرشار از اسید لاکتیک میباشد که باعث تمیز شدن پوستتان میشود.
اگر تمایل دارید از این روش برای درمان منافذ باز پوست استفاده کنید , کافیست ماست و عسل را ترکیب نمایید و به پوستتان بمالید و بعد از چند دقیقه صورتتان را شست و شو نمائید.

9. یخ

هر روز قطعه ای یخ را به مدت5تا10دقیقه به پوستتان بمالید. اگر میخواهید نتیجه ی بهتری بگیرید سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یا لیمو پر کرده و صورتتان را با آن شست و شو دهید.(افرادی که سینوزیت و یا مننژیت دارند از این روش استفاده نکنند).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا