سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

درمان سيستيت / روش درمان خانگی التهاب مثانه عفونت مجاری ادراری یا سیستیت

سیستیت ممکن است به یک عفونت جدی کلیوی منجر شود، بنابراین اگر علائم آن را دارید. حتما برای درمان سيستيت اقدام کنید.

سیستیت یک عفونت باکتریایی است که باعث ایجاد التهاب مثانه می شود. این اتفاق زمانی می افتد که باکتری ها از طریق مجرای ادرار به داخل مثانه نفوذ میکنند. این  شایع ترین بیماری در زنان است، اما مردان و کودکان نیز گاهی اوقات دچار این بیماری می شوند. موارد خفیف سيستيت معمولا در عرض چند روز درمان می شود. با این وجود، برخی افراد ممکن است اغلب دوره های مختلفی از سیسیت را تجربه کنند و ممکن است به درمان منظم یا حتی طولانی نیاز داشته باشند.

 

درمان سيستيت .

درمان سيستيت در طب سنتی :

1. استفاده از زردچوبه :

زردچوبه یک عنصر رایج در آشپزخانه ما است، اما بسیاری از مردم نمی دانند که برای درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله UTIs و سیستیت استفاده می شود. در زردچوبه، ترکیب کورکومین آنتی اکسیدان، ضد التهابی و دارای خواص ضد سرطانی است. با توجه به این ویژگی ها، از آن برای درمان علائم مربوط به مشکلات مثانه و سیستیت بینابینی استفاده می شود .

از زردچوبه می توانید به عنوان یک مکمل در  چای برای کاهش التهاب ناشی از عفونت های دستگاه ادراری استفاده کنید.

 

2. دانه کدو تنبل :

دانه های کدو تنبل بخاطر داشتن بسیاری از ترکیبات و مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم، آهن و غیره منبع خوبی برای درمان بیماری های مختلف هستند. جزء اصلی این گیاه آرژینین است. که برای عفونت مثانه مفید است. دانه کدو را هر روز مصرف کنید تا بعد از چند روز بهبود پیدا کنید.

 

3. اسفناج :

اسفناج منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است،  می تواند برای درمان سيستيت مفید باشد. شما می توانید آن را در فرم خام به عنوان سالاد یا فرم پخته شده استفاده کنید.

 

درمان سيستيت .

4. زنجبیل :

در میان داروهای خانگی برای درمان سيستيت ، زنجبیل بسيار سودمند  است.

شما می توانید زنجبیل را به صورت چای مصرف کنید. یک قطعه  زنجبیل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، سپس  آن را 10 دقیقه بجوشانید. و چند بار در روز مصرف کنید.

 

5. شیرین بیان :

ریشه شیرین بیان قادر به کاهش احساس سوزش ناشی از التهاب مثانه است، با توجه به برخی از مطالعات  ریشه شیرین بیان دارای خواص قوی ضد التهابی و آنتی بیوتیک است . شما می توانید از این گیاه با استفاده از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

ریشه شیرین بیان را پودر کنید و با یک فنجان آب ساده مخلوط کنید.
مخلوط را حرارت داده و سپس آن را بجوشانید.
سپس به طور مرتب میل کنید.

 

6. چای سبز :

یکی دیگر از گزینه های عالی در میان داروهای خانگی برای درمان سیسیت چای سبز است که دارای بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم است،

شما می توانید این چای را دو بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

 

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

علل، علائم و درمان بیماری التهاب مثانه

عامل های التهاب و درد مثانه در زنان

منبع :  trueremedies.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا