درمان بیماری هاسلامتیطب سنتی

درمان درد دندان مصنوعی / درمان خانگی برای درد دندان مصنوعی

در اینجا مجله قصد داریم شما را با برخی از روش های درمان درد دندان مصنوعی برای کاهش درد که ناشی از دندان مصنوعی می باشد آشنا کنیم.

استفاده از دندان مصنوعی یک راه حل راحت برای از دست دادن دندان است. که می تواند جزئی (جایگزین چند دندان) یا دهان کامل باشد. درد دندانی بسیار رایج است . علائم رایج درد دندان مصنوعی قرمزی، سوزش در لثه ها و زخم ها است.پروتزها می توانند بسیار دردناک باشند و در هنگام اتصالات باعث درد شوند. مشکل در افراد سالخورده بدتر می شود به این علت که  لثه آنها تحلیل یافته است.

 

درمان درد دندان مصنوعی.

 

مواد غذایی سخت و ذرات  نیز می توانند در دندان ها گیر کرده و باعث ایجاد اصطکاک شوند، که می تواند منجر به درد شدید و تحریک دهان شود. دندان های مصنوعی عمدتا در میان افراد ایجاد مشکل می کنند و در بعضی موارد ممکن است منجر به استفراغ شود. لازم است که کاربران دندان مصنوعی خود را در یک لیوان آب قبل از خواب قرار دهند.

 

درمان درد دندان مصنوعی با روش های خانگی :

سیر با زردچوبه :

دو فنجان آب را در ظرف بریزید.  ½ قاشق چای خوری  پودر زردچوبه و 3 میخک سیر خرد شده را در آن قرار دهید.. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بجوشد. هر روز صبح این مایع شفاف را بنوشید تا لثه ها را قوی کنید و هر گونه عفونت دندان را درمان کنید.

 

درمان درد دندان مصنوعی.

 

ماساژ کره :

فقط یک تکه کوچک کره می تواند معجزه ای برای درمان درد دندان مصنوعی باشد. از انگشت خود برای گرفتن کره استفاده کنید و به راحتی آن را روی لثه ها  در حرکات دایره ای در اطراف دهان تان ماساژ دهید. این درمان را دو بار در روز برای یک هفته انجام دهید.

 

چای سیاه :

چای سیاه را به مدت 15 دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس دهان خود را با آن بشویید. باعث درمان درد دندان مصنوعی می شود.

 

درمان درد دندان مصنوعی.

کمپرس آب داغ :

حوله صورت را در آب گرم قرار دهید و سپس آب اضافی را از آن بردارید. سپس “آن را بر روی گونه ها قرار دهید تا درد لثه ها تسکین یابد. برای نتایج خوب، آن را پنج بار در روز تکرار کنید.

 

میخک :

میخک دارای خواص ضد التهابی در طبیعت است و می تواند برای درمان درد دندان به روش های مختلف استفاده شود. روغن گل میخک را می توان برای ماساژ ناحیه لثه متورم استفاده کرد. این موثرترین راه برای کاهش تورم،  درد و تمیز کردن ناحیه دردناک است.

 

درمان درد دندان مصنوعی

نمک :

ماساژ لثه تحریک شده با نمک یک روش بسیار موثر برای درمان درد دندان مصنوعی است.

 

گلیسرین :

گلیسیرین  ضد التهاب است و می تواند  زخم ها را درمان کند. افرادی که از زخم و التهاب در ناحیه لثه و زبان شکایت دارند باید لثه خود را با گلیسیرین ماساژ دهند. این به درمان نقاط درد ناشی از دندان مصنوعی کمک خواهد کرد.

 

سرکه :

سرکه به پاک کردن دندان ها کمک می کند. کاربران می توانند پروتزهای خود را در یک لیوان آب پرتقال و سرکه خیس کنند. این کار باعث می شود که گرد و غبار و دیگر ذرات جامد را از پروتز ها به راحتی در یک شب از بین ببرد.

 

درمان درد دندان مصنوعی .

 

زنجبیل خشک :

حدود 3 گرم پودر زنجبیل خشک را با یک لیوان آب آشامیدنی برای کاهش درد و تحریک پذیری در ناحیه لثه مصرف کنید. این یک راه بسیار موثر درمان درد دندان مصنوعی می باشد.

 

روغن بادام :

اندکی روغن بادام را به داخل دهان بمالید و چندین بار بشویید. روغن را بیرون بیاورید و لیمو و زبان را با روغن باقی مانده ماساژ دهید. این امر به گردش خون در لثه ها کمک می کند، باعث کاهش تحریک پذیری می شود و می تواند درد را تسکین دهد.

 

زردچوبه:

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی است. پودر زردچوبه را با آب گرم مخلوط کنید. و دهان را با آن بشویید به تسکین درد  لثه کمک می کند.

 

آلوئه ورا :

ژل آلوئه ورا یک عامل ضد التهابی عالی است. که می توان برای کمک به تسکین لثه ها اعمال شود. ماساژ لثه با ژل آلوئه ورا نیز به کاهش درد کمک میکند.

 

 

تیم ترجمه یک دکتر 

منبع : ehowremedies.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا