درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

درمان خروپف | درمان خروپف با موادطبیعی – چگونه خروپف را درمان کنیم؟

صدای مزاحم خر و پف نه تنها زندگی اجتماعی را مختل میکند بلکه میتواند عواقب و عوارض جدی برای سلامت جسمی ایجاد کند. خبر خوب این است که گیاهان و محصولات طبیعی که در اکثر آشپزخانه ها یافت میشوند گاهی اوقات میتوانند مفیدتر از نسخه ی پزشک , برای درمان خر و پف باشند. در این مجله به موارد برجسته ای اشاره خواهیم کرد که به درمان خروپف کمک میکنند.

 

درمان خروپف.

 

چگونه خروپف را درمان کنیم؟

مراقبت های خانگی برای درمان خروپف

1/ بخار :

خروپف عمدتا ناشی از تراکم بینی است. یکی از بهترین راه های درمان احتقان بینی این است که بخار استنشاق کنید. شما میتوانید چند قطره روغن اسانس اکالیپتوس یا روغن درخت چای را در آبجوش بریزید و مخلوط کنید , و حداقل 10 تا 15 دقیقه در معرض بخاری که از آبجوش خارج میشود قرار گیرید. شما برای اینکه به نتیجه برسید نیاز به زمان دارید و چند بار این روش را انجام دهید تا به نتایج مطلوب برسید.

درمان خروپف .

2/ کارداموم:

کارداموم دارای خواصی میباشد که به باز کردن راه تنفسی کمک میکند و میتواند جهت درمان خروپف موثر باشد , نصف قاشق چای خوری کارداموم را به یک لیوان آب اضافه کنید و قبل از اینکه به رختخواب بروید این ترکیب را بنوشید.

3/ زردچوبه:

زردچوبه یک آنتی بیوتیک قوی میباشد و در بیشتر آشپزخانه ها به راحتی یافت میشود و هنگامی که با شیر مخلوط شود خواص دارویی آن چند برابر میشود.
توصیه میشود نیم ساعت قبل از خواب دو قاشق چای خوری زردچوبه را به یک فنجان شیر اضافه کنید و میل کنید تا به درمان خروپف کمک کند.

 

4/ گزنه:

یکی دیگر از مواد طبیعی که به درمان خروپف کمک میکند , گزنه میباشد.
یک قاشق غذاخوری گزنه خشک را به آبجوش اضافه کنید و اجازه دهید پنج دقیقه بجوشد و قبل از اینکه به رختخواب بروید این دمنوش را بخورید.

درمان خروپف .
5/ عسل:

عسل به درمان خروپف کمک زیادی میکند , در صورتی که یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب را مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید میتوانید نتایج آن را ببینید.

 

درمان خروپف

 

نکته:

افرادی که دارای اضافه وزن هستند باید وزن خود را کنترل کنند زیرا افزایش وزن و خروپف با یکدیگر رابطه ی مستقیم دارند.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا