چشم

بهترین درمان های خانگی برای درمان آب سیاه چشم

گلوکوم یا آب سیاه یک گروه از بیماری های چشم است که احتمالا باعث آسیب به عصب بینایی چشم می شود. این وضعیت به طور گسترده ای  یکی از علل برجسته  کوری می باشد. در حال حاضر راه های بسیاری برای درمان آب سیاه وجود دارد که در این مطلب شما را با برخی گزینه های خانگی آن آشنا می کنیم.

درمان آب سیاه با بهترین روش های خانگی

اگر بیماری آب سیاه سریع تشخیص داده شود، می تواند کنترل و درمان شود. این درمان ها کمک می کند تا فشار مایع در داخل چشم کاهش یافته و از این طریق مانع از بین رفتن بینایی بیشتر شود. بعلاوه استفاده از قطره چشم تجویز شده یا جراحی چشم، برخی از داروهای خانگی برای درمان آب سیاه و کاهش فشار داخل چشم مفید است.

1. دانه های کتان

یکی از قوی ترین درمان های خانگی، استفاده از دانه‌های کتان است. این ماده تازه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به مهار رشد فشار داخل چشم کمک می کند. مصرف روزانه میوه های کتان می تواند به از بین بردن علائم گلوکوم کمک کند.

علاوه بر مقابله با این مشکل، دانه های کتان به طور گسترده ای برای کاهش سطح کلسترول و همچنین مبارزه با بیماری های قلبی نیز استفاده می شود.

2. اسفناج

اسفناج می تواند به عنوان یکی از معتبرترین داروهای خانگی برای درمان مشکلات مرتبط با چشم باشد. اسفناج دارای کاروتنوئیدها است که نقش حیاتی در عملکرد مناسب با بافت شبکیه و بافت چشم دارد.

اسفناج

3. زغال اخته

با توجه به ظرفیت آنتی اکسیدان ها، زغال اخته یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان گلوکوم می باشد. این میوه حاوی ترکیباتی است که به پیشگیری از آسیب های شدید به چشم برای مدت زمان طولانی کمک می کند.

انواع توت سیاه رنگ مانند زغال اخته و حتی خربزه نیز برای چشم ها بسیار مفید هستند.

4.  باقلا

باقلا باعث كاهش فشار در چشم می شود و دارای خواص اساسی برای مقابله با گلوكوم است. مصرف روزانه باقلا به کاهش علائم آب سیاه کمک می کند. قبل از مصرف آنها را خشک کنید.

5. استفاده از رژیم غذایی سالم

استفاده از رژیم غذایی سالم برای کمک به سلامتی شما ضروری است.  برخی از مواد مغذی که با ویتامین ترکیب می شوند، برای سلامتی چشم شما بسیار ضروری هستند. مانند گیاهان برگ سبز، ماهی هایی که دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند.  عادت های غذایی سالم بهترین درمان های خانگی برای درمان آب سیاه است.

6. پیاده روی

قدم زدن می تواند تا حدودی به درمان آب سیاه کمک کند و بینایی را بهبود بخشد. به گفته برخی از محققین،  پیاده روی در صبح زود تأثیر مثبتی روی سلامت چشم شما دارد. جالب توجه است، راه رفتن بر روی چمن سبز مفید است از آنجا که رنگ چمن می تواند چشم ها را تسکین دهد و از چشمان شما در برابر بیماری های چشم محافظت کند.

پیاده روی اول صبح

7. یوگا

باور کنید یا نه، یوگا یکی از درمان های خانگی شگفت انگیز برای درمان آب سیاه است. به طور معمول، پرانایاما می تواند به درمان بیماری های چشم کمک کند. علاوه بر این، هدف یوگا تنظیم تنفس است. جریان خون را افزایش می دهد و از علت اصلی بیماری های چشم جلوگیری می کند.

8. آب هویج

هویج حاوی ویتامین A است برای چشم شما ضروری است تا سالم باشند. شما می توانید هویج را با گیاهان برگ سبز مانند اسفناج ترکیب کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید. اسفناج بسیار مغذی است و می تواند به کاهش استرس بر روی چشم کمک کند.

شما باید 200 میلی لیتر آب هویج و 200 میلی لیتر آب اسفناج را تهیه کنید. با هم مخلوط کنید و در طول روز میل کنید.شما می توانید این آب سالم را 3 تا 4 بار در هفته میل کنید. این مخلوط  یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای آب سیاه است.

آب هویج

9. رازیانه

رازیانه برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. 2 تا 3 قاشق غذاخوری از دانه های رازیانه با 200 میلی لیتر آب برای 5 تا 7 دقیقه بجوشانید و هر روز میل کنید.

الهه رضوی

الهه رضوی هستم؛ دانشجوی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحصیل در دانشگاه تهران باعث شد تا ضمن افزایش دانش و مهارت در حوزه پزشکی همزنا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی سابقه نگار مقالات علمی و عمومی داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و نگارش انجام می دهم. بیماری های چشم، زیبایی و سلامت عمومی مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا