تغذیه

خواص پیاز ؛ با درمان های خانگی با استفاده از پیاز آشنا شوید

پیاز یکی از سبزیجات با فضیلت است و قابلیت های درمانی زیادی دارد . عبارت “غذای من نان و پیاز است ” اشاره به فروتنی این غذای سالم دارد. چند سال پیش و حتی در حال حاضر بسیاری از مردم آن را یک آنتی بیوتیک طبیعی می نامند . خواص این ماده ی غذایی و موارد کاربرد آن در خانه بسیار زیاد است که عبارتند از :

رفع غبغب

پیاز یک درمان خانگی بسیار مفید برای حذف چربی های محلی است . اگر شما دارای غبغب هستید ، آنچه را که مادربزرگ های ما توصیه می کنند انجام دهید و آن را با این ماده ی مفید برطرف کنید. فقط کافیست برش های بسیار نازک پیاز را بردارید و آنها را در فر بگذارید و پس از سرخ شدن آنها را در حدود ۱۰ دقیقه روی گردن خود بگذارید. سپس منطقه را با آب بسیار سرد شسته و به خصوص اگر پوست حساس دارید، یک مرطوب کننده را استفاده کنید. اگر اینکار را تکرار کنید ، غبغب شما ناپدید خواهد شد.

جلوگیری از ریزش مو

پیاز برای مو بسیار مفید است . در واقع، چندین راه خانگی وجود دارد که از پیاز برای مو استفاده شود.به عنوان مثال، پیاز برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است . یک پیاز را به چهار قسمت تقسیم کنید و یک قاشق غذا خوری پیاز خشک شده را به نیم لیتر آب گرم اضافه کنید. آن را برای نیم ساعت بگذارید سپس موهای خود را با استفاده از آن بشویید ، پس از چند دقیه موی خود را با آب سرد بشویید .

ترک سیگار

اگر میخواهید سیگار را ترک کنید، مادربزرگان  توصیه «درمان پیاز» را میدهند که شامل خوردن سیر خام و پیاز روزانه در سالاد است. شما همچنین باید غذاهای سرخ شده و تند استفاده کنید. اگر مدت سه یا چهار روز این درمان را ادامه دهید، شروع به فراموشی در مورد دخانیات خواهید کرد و در نهایت آن را به طور کامل ترک می کنید.

براق کردن جواهرات

طلا و جواهری را که براقی و زیبایی آن ها محو شده است را با آب پیاز پاک کنید. آن را له کنید و مایع حاصل را روی جواهرات بگذارید. آن را برای چند ساعت نگه دارید و آنها را با پارچه نرم مالش دهید سپس بشویید.

درمان سرماخوردگی

اگر شما دچار سرماخوردگی شدید ، این ماده ی غذایی نیز یک درمان خانگی عالی است. یک ظرف با چند تکه ای از آن را با چند گل میخک در داخل تختخواب خود قرار دهید. بوی تند آن به شما این امکان را می دهد که به آسانی نفس بکشید، و باعث توقف سرفه و رفع موکوس بیش از حد در طول شب می شود .

رفع عفونت لوزه

اگر عفونت لوزه دارید ، این ماده ی پر خاصیت نیز کمک خوبی برای بهبود آن است. یک عدد کامل را بپزید و سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید . هر قسمت از آن را در یک طرف گردن قرار دهید و حوله را در اطراف گردن خود قرار دهید تا آنها در جای خود ثابت نگه دارد.این کار را چند شب متوالی برای برطرف شدن عفونت لوزه انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا