سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

خواص سرکه سیب چیست و چرا سرکه سیب را به برنامه غذایی خود بیفزاییم؟

خواص سرکه سیب _ سرکه سیب میتواند به عنوان یک درمان خانگی برای بهبود بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد. برخی از افراد ادعا میکنند که با استفاده ی روزانه از سرکه سیب توانسته اند نتایج مثبتی را به دست آورند.‌در این مجله به معرفی برخی از خواص سرکه سیب خواهیم پرداخت.

خواص سرکه سیب .

خواص سرکه سیب چیست؟

1/ به کاهش وزن کمک میکند:

سرکه سیب فرایند متابولیسم و سم زدایی بدن را افزایش میدهد. شما میتوانید قبل از صرف وعده های غذایی , 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بنوشید تا اشتهای شما کاهش پیدا کند. اگر در حال حاضر اضافه وزن دارید میتوانید روی سرکه سیب حساب باز کنید.

 

خواص سرکه سیب

 

2/ قند خون را کنترل میکند:

سرکه سیب حاوی اسید استیک میباشد و در صورتی که قبل از وعده های غذایی مصرف شود میتواند قتد خون را کنترل کند.

 

3/ به کاهش فشارخون و کلسترول کمک میکند:

در صورتی که کلسترول افزایش پیدا کند منجر به حمله و سکته های قلبی میشود. گفته شده است که یکی دیگر از خواص سرکه سیب کمک به کاهش فشارخون و کلسترول میباشد. با توجه به تحقیقاتی که انجام گرفته است افرادی که به همراه سالاد , سرکه سیب استفاده میکنند کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار میگیرند.

خواص سرکه سیب

4/ سوزش سر دل را کاهش میدهد:

وقتی بدن شما بیش از حد اسیدی باشد شما دچار سوزش سر دل خواهید شد. اسید استیک موجود در سرکه سیب میتواند به کاهش ریفلاکس کمک کند و سطح PH را کاهش دهد. شما میتوانید قبل از هر وعده ی غذایی یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بنوشید.

 

5/ آکنه را درمان میکند:

یکی دیگر از خواص سرکه سیب , ضد التهابی بودن آن است که میتواند درمانی موثر برای رفع آکنه باشد. جالب است بدانید سرکه سیب در بسیاری از محصولات زیبایی به کار برده میشود.

 

خواص سرکه سیب

6/ به تقویت موها کمک میکند:

اگر موهای شما دچار خشکی و شکنندگی شده است میتوانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید و بر روی سرتان بمالید تا موهایتان تقویت شود . شما میتوانید از این روش چند بار در هفته استفاده کنید تا تاثیر آن را ببنید.

 

7/ به سفیدی دندان ها کمک میکند:

انگشتتان را به سرکه سیب آغشته کنید و بر روی دندان هایتان به مدت 60 ثانیه بمالید و در نهایت دهانتان را شست و شو دهید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا