گیاهان دارویی

خواص زنجبیل / با خاصیت های باورنکردنی زنجبیل آشنا شوید

زنجبیل را از زمان‌های قدیم در طب سنتی و در آشپزی ایرانی برای پخت  انواع غذا و شیرینی استفاده می‌کردند . زنجبیل نام ریشه زیرزمینی گیاهی است خودرو، در مناطق گرم و مرطوب از جمله هند، چین، آفریقای شمالی، مکزیک این غده‌های زیرزمینی را از زیر خاک خارج می‌کنند. ریزوم زنجبیل دارای ترکیبات پیچیده شیمیایی است. خواص زنجبیل بسیار زیاد است.

خواص زنجبیل :

  • این گیاه همراه با گیاهان دیگر به عنوان تقویت کننده معده و بدن ، باد شکن و ضد نفخ بکار می رود. همچنین پزشکان چینی جدیدآ کشف کرده اند. که شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده می باشد.

دفع سموم بدن :

  • زنجبیل تازه و شربت زنجبیل با چای زنجبیل در بدن گرما تولید می کنند. بدینوسیله مواد سمی و زائد بدن را بصورت عرق از بدن خارج می سازد.

عقب افتادن قاعدگی :

  • این گیاه برا ی خانم های که عادت ماهیانه آن ها عقب می افتد. تجویز می شود.

بهبود سرما خوردگی :

  • زنجبیل بهترین داروی سرما خوردگی و گلو درد می باشد. هنگامی که احساس کردید. دچار سرما خوردگی شده اید. چند بار چای زنجبیل بنوشید. اگر گلو درد دارید علاوه بر آنکه چای آن را میل می نمایید با آب آن نیز قرقره کنید.

بهبود زخم :

  • زنجبیل را حتی برای کمپرس نیز می توان استفاده کرد. که سموم بدن را خارج می شازد. برای این منظور ابتدا چای زنجبیل استفاده کنید. دستمالی را با آن آغشته و آب اضافی آن را فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.

بهبود زخم معده:

  • شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. مبتلایان به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق چایخوری از این شربت را همراه با کمی آب بنوشند. زخم معده آن ها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

طرز استفاده :

  • یک قاشق چایخوری پودر خشک زنجبیل و یا دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تازه را در داخل قوری ریخته روی آن آب جوش بریزید. به مدت پنج دقیقه آن را با حرارت ملایم دم کنید. سپس با عسل شیرین کرده و میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا