طب سنتیگیاهان دارویی

جوانه های شبدر | چرا جوانه های شبدر را به رژیم غذایی خود بیفزاییم؟

جوانه های شبدر سرشار از مواد مغذی میباشند که میتوانند موجب سلامتی شما شوند. شما میتوانید جوانه های شبدر را به سالاد و یا ساندویچ خود اضافه کنید و یا اینکه به عنوان میان وعده میل کنید , دقت داشته باشید برای تهیه ی جوانه های شبدر باید در مکانی تاریک و خشک بذر شبدر , جوانه بزند و زمانی که احساس کردید جوانه ها به خوبی رشد کرده اند آنها را درون یخچال قرار دهید.

جوانه های شبدر .

4 اونس جوانه شبدر حاوی مواد مغذی زیر میباشد:

▪️سدیم:
5میلی گرم

▪️کل چربی:
1گرم

▪️کربوهیدرات :
3گرم

▪️فیبرغذایی:
2 گرم

▪️پروتئین :
3 گرم

▪️ویتامین A:
2درصد

▪️ویتامینC :
10درصد

▪️کلسیم:
2درصد

▪️آهن :
4درصد

چرا جوانه های شبدر را به رژیم غذایی خود بیفزاییم؟

1/ سموم را دفع میکنند:

جوانه های شبدر میتوانند عملکرد کبد را بهبود بخشند و سموم را از بدن شما خارج کنند. همچنین جوانه های شبدر میتوانند سیستم ایمنی را تقویت کنند و گردش خون را افزایش دهند.

2/ از سرطان پیشگیری میکند:

جوانه های شبدر , دارای فیتوکمیکال و ایزوفلاون میباشند که این ترکیبات باعث کاهش سلول های سرطانی در بدن میشود.

3/ از کم خونی جلوگیری میکند:

کم خونی زمانی رخ میدهد که گلبول های قرمز به اندازه کافی در بدن شما وجود نداشته باشند. کم خونی ناشی از کمبود آهن میباشد , این جوانه ها غنی از آهن هستند و در صورتی که مورد استفاده قرار گیرند میتوانند بخشی از آهن موردنیاز روزانه شما را تامین کنند.

جوانه های شبدر
4/ در کاهش وزن موثر است:

چاقی یک مشکل جدی است نه فقط برای بزرگسالان بلکه نوجوانان را نیز تهدید میکند. یکی از راه های مقابله با چاقی داشتن رژیم غذایی سالم میباشد. جوانه های شبدر حاوی فیبر میباشند که میتوانند گرسنگی را از بین ببرند و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارند.

5/ عملکرد مغز را بهبود میبخشد:

شما میتوانید با افزودن جوانه شبدر به رژیم غذایی , از بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کنید , زیرا جوانه شبدر حاوی آهن میباشد و آهن میتواند به تامین اکسیژن در جریان خون کمک کند و با توجه به اینکه مغز 20درصد از اکسیژن موجود در خون را مصرف میکند شما میتوانید با مصرف جوانه شبدر عملکرد مغز را بهبود بخشید.

جوانه های شبدر
6/ برای پوست مناسب است:

این جوانه ها یک منبع خوب از ویتامینC میباشند که میتوانند پوست را از آسیب های خورشید و اشعه ماوراءبنفش حفظ کنند و به درمان بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کنند.

7/ منبعی از موادمعدنی میباشد:

بدن شما به موادمعدنی مختلفی نیاز دارد تا بتواند به درستی کار کند , خوشبختانه جوانه های شبدر غنی از چندین ماده معدنی است که شامل: کلسیم , آهن و فسفر میباشد.

 

8/ با پوکی استخوان مبارزه میکند:

جوانه های شبدر منبع خوبی از کلسیم هستند که میتوانند از مشکلات مربوط به استخوان مانند پوکی استخوان جلوگیری کنند.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا