چشم

بیماری آستیگماستیم چیست و چگونه درمان می شود؟

آستیگماستیم عارضه ای می‌باشد که در انحنای چشم ایجاد میشود و باعث فاصله مبهم و دید نزدیک میشود و هنگامی رخ می‌دهد که سطح جلویی چشم (قرنیه) یا لنز, در داخل چشم شما, دارای منحنی های متناقض است و به طور کلی باید گفت که این بیماری قابل درمان است.

این بیماری می‌تواند بر کودکان و بزرگسالان تأثیر بگذارد به همین دلیل مهم است که آزمایشات مربوط به چشم را در فواصل منظم برای تشخیص  انجام دهید.

علائم آستیگماستیم چیست؟

نشانه ها و علائم عبارتند از:

  • سردرد
  • خستگی چشم
  • رانندگی سخت در شب
  • دشواری دید در شب

اگر هر یک از این علائم بالا را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که عینک و یا لنز استفاده می‌کنید ممکن است نسخه تجویزی جدیدی مورد نیاز باشد. ممکن است کودکان و یا حتی بزرگسالان آستیگماستیم خفیف و بدون هیچ گونه علامتی داشته باشند.

 درمان

آستیگماستیم را می‌توان با عینک, لنزهای تماسی و یا جراحی اصلاح کرد. همچنین بر شیوه های زندگی فردی تاثیر می‌گذارند. دقت داشته باشید که عینک ها ساده ترین و مطمئن ترین روش برای اصلاح آستیگماستیم می‌باشند. لنز های تماسی نیز در صورتی که به صورت مناسب استفاده شوند گزینه ای امن و موثر محسوب می‌شوند. با این حال لنزهای تماسی برای همه افراد مناسب نیستند به همین دلیل ابتدا با چشم پزشک در این باره مشورت نمایید.

جراحی انکساری یکی دیگر شیوه های درمانی است که دارای انواع مختلفی می‌باشد. چشم پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی گزینه ای مناسب برای شما است یا خیر؟

الهه رضوی

الهه رضوی هستم؛ دانشجوی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحصیل در دانشگاه تهران باعث شد تا ضمن افزایش دانش و مهارت در حوزه پزشکی همزنا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی سابقه نگار مقالات علمی و عمومی داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و نگارش انجام می دهم. بیماری های چشم، زیبایی و سلامت عمومی مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا