چشم

راهکارهای درمان خانگی بلفاریت یا التهاب پلک

بلفاریت یک بیماری پزشکی در ارتباط با چشم است. این یک التهاب است که می تواند توسط عفونت باکتری ایجاد شود. علائم بلفاریت عبارتند از: قرمزی، خارش، احساس سوزش و تشکیلات پوسته  مانند شوره در چشم . با توجه به ماهیت مزمن آن، بهترین درمان بلفاریت استفاده از داروهای خانگی است.

درمان های مختلف برای درمان بلفاریت

چای بابونه

بابونه به طور سنتی برای درمان بلفاریت استفاده می شود. بابونه را بجوشانید و اجازه دهید سرد شود. سپس فقط 2-3 قطره در هر چشم بریزید. بابونه دارای خواص ضد التهابی است و می تواند تورم و درد ناشی از این بیماری را کاهش دهد. همچنین می توان از کیسه های چای بابونه استفاده کرد. آنها را در یخچال نگهداری کنید و آنها را روی چشم خود قرار دهید.

کمپرس گرم

کمپرس گرم باعث کاهش درد ناشی از بلفاریت می شود . این شرایط پوسته  پوسته شده بر روی چشمه ها ایجاد می کند، کمپرس گرم به شکستن این پوسته کمک می کند. کمی آب گرم را بردارید. دو پد پنبه را در آن خیس کنید. سپس آن را بر روی چشم ها قرار دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای ضد باکتری  و مرطوب کننده عالی است. استفاده از روغن چای سبز، باکتری ها را می کشد و رشد آن را متوقف می کند، بنابراین آسیب بلفاریت را محدود می کند . از سوی دیگر، با خشک شدن چشم ها، خشکی را از بین می برد. روغن درخت چای را می توان با سایر روغن های مرطوب مانند روغن زیتون مخلوط و مصرف کرد.

عسل

عسل دارای خواص ضد باکتری است. و در نتیجه در برابر عفونت بسیار موثر است. عسل همچنین برای رطوبت پوست استفاده می شود و پایه ای برای بسیاری از لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده تجاری و خانگی است. کمی عسل را روی نوک انگشتان خود بگذارید و آن را روی چشمان خود قرار دهید.

الهه رضوی

الهه رضوی هستم؛ دانشجوی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحصیل در دانشگاه تهران باعث شد تا ضمن افزایش دانش و مهارت در حوزه پزشکی همزنا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی سابقه نگار مقالات علمی و عمومی داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و نگارش انجام می دهم. بیماری های چشم، زیبایی و سلامت عمومی مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا