لاغری و تناسب اندام

با مصرف این مواد غذایی چربی شکمی را از بین ببرید

سخت ترین بخش لاغری از بین بردن چربی شکم است. به‌خصوص اگر فرصت کافی برای این کار نداشته باشید و با عجله درحال کم کردن وزن هستید. در این مطلب ۵ ماده غذایی موثر در از بین بردن چربی شکمی شرح داده شده است.

بهترین غذاها برای از بین بردن شکم

سبزیجات غنی از فیبر و آنتی اکسیدان

مصرف همه سبزیجات برای شما مناسب می باشد. سبزیجات دارای ویتامین، مواد معدنی، فیتو پروتئین، آنتی اکسیدان و فیبر هستند. به طور کلی کالری کمی دارند. اما بعضی از سبزیجات حاوی کربوهیدرات هستند که هضم آن برای برخی از مردم دشوار است.گوجه فرنگی، تربچه، اسفناج، سیب زمینی شیرین (تا 1/2 فنجان [125 میلی لیتر] می توانند حجم بدن و دور کمر را کم کنند.

سبزیجات

میوه های دارای فروکتوز متعادل

بعضی از میوه ها برای از بین بردن چربی قدرت بیشتری دارند.  این میوه ها دارای نسبت گلوکز به فروکتوز متعادل تری هستند، که هضم آنها در دستگاه گوارش آسان تر از مواد دارای فروکتوز بیش از حد است.

میوه هایی مانند موز، زغال اخته، کتان لوبیا، انگور، کیوی، لیمو، پرتقال، پاپایا، آناناس، تمشک و توت فرنگی در این دسته قرار می‌گیرند.

دانه های خاص

مصرف برنج قهوه ای، گندم سیاه، سبوس جو و سبوس برنج برای از بین بردن چربی شکم بسیار مناسب هستند.

آجیل و کره آنها

آجیل ها حاوی پروتئین، چربی های غیر اشباع، فیبر رژیمی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. ترکیبی از پروتئین، چربی و فیبر، آجیل را منبع عالی انرژی پایدار می کند. آنها همچنین منابع عالی از اسیدهای چرب غیر اشباع هستند، که هدف چربی احشایی (شکم) است. آجیل یک انتخاب عالی برای  از بین بردن چربی شکم می باشد.

  • ۱۰ عدد بادام  یا یک قاشق غذاخوری کره بادام
  •  ۱۰ عدد فندق یا 1 قاشق غذاخوری  کره فندق
  • ۱۵ عدد بادام زمینی یا یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • ۵ گردو یا یک قاشق غذاخوری کره گردو.

آجیل

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و حرکات عضلانی دستگاه گوارش شما را تقویت می کند. در یک مطالعه دوسوکور، 24 داوطلب مصرف قرص‌های زنجبیل یا پلاسبو را مصرف کردند. نتایج نشان داد که معده در میان افرادی که قرص‌های زنجبیل را گرفته بودند، سریع‌تر تخلیه شد. این امر به کوچک شدن شکم کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است و می تواند به مبارزه با عفونت ها و کاهش التهاب کمک کند. تحقیقات نشان می دهد زردچوبه کیسه صفرا را تحریک کرده تا صفرای بیشتری تولید کند و هضم غذا را بهبود ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا