پوست و مو

راه های از بین بردن آکنه

 بسیاری از افراد به خصوص جوانان در معرض آکنه یا جوش قرار میگیرند و به دنبال راه هایی برای از بین بردن آکنه ها میباشند که در این مجله به چند راه موثر برای درمان آکنه اشاره خواهیم کرد.

علل شایع آکنه

  • نوسانات هورمونی ناشی از چرخه قاعدگی
  • بارداری
  • استفاده از داروهای ضد بارداری
  • شستن نادرست صورت
  • و…

راه های از بین بردن آکنه

1. عسل مانوکا

عسل مانوکا دارای آنزیم هایی میباشد که میتواند به از بین بردن آکنه ها کمک کند. برای استفاده از این روش کافیست دوبار در روز به مدت 20 دقیقه , عسل مانوکا را به قسمت هایی از پوست که دچار آکنه شده است بمالید.

2. گلیسیرین

گلیسیرین میتواند از خشکی پوست جلوگیری کند و پوست را مرطوب نگه دارد , همچنین گلیسیرین موجب بهبود زخم ها نیز میشود. شما میتوانید گلیسیرین رابرای از بین بردن آکنه ها , بر روی پوست بمالید.

3. تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی میباشد که میتواند به کاهش تولید سموم کمک کند و از این طریق میتواند جوش ها را از بین ببرد. سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند , سپس بر روی پوست بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند.

4. آسپرین

آسپرین بیشتر برای درمان درد شناخته شده است اما جالب است بدانید آسپرین میتواند به از بین بردن آکنه ها کمک کند. شما میتوانید آسپرین را خرد کنید و کمی آب به آن بیفزایید و سپس بر روی قسمت هایی از پوست که دچار آکنه شده است بمالید و اجازه دهید یک شب بر روی پوست بماند , صبح روز بعد صورتتان را بشوئید.

5. روغن درخت چای

در سال های اخیر بیشتر افراد شروع به استفاده ار روغن درخت چای برای از بین بردن آکنه ها کرده اند. روغن درخت چای میتواند باکتری های موجود در پوست را از بین ببرد و به درمان آکنه ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا