سلامتیطب سنتی

آنتی اکسیدان |کدام خوراکی ها دارای آنتی اکسیدان فراوان میباشند؟

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بدن شما ضروری هستند. هنگامی که بدن شما به میزان کافی آنتی اکسیدان دریافت کند میتواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و در صورتی که به میزان کافی آنتی اکسیدان دریافت نشود به سلول های پوستی آسیب وارد میشود.

آنتی اکسیدان1

 

کدام خوراکی ها دارای آنتی اکسیدان فراوان میباشند؟

1/ قهوه بنوشید:

بسیاری از افراد نمی دانند که قهوه , منبع آنتی اکسیدان میباشد و فقط هنگامی که میخواهند مدت زمان زیادی را بیدار بمانند قهوه مینوشند.‌
همچنین قهوه از افزایش وزن جلوگیری میکند و باعث میشود سطح کلسترول در بدن شما کاهش یابد.

2/ بروکلی را فراموش نکنید:

یکی از از منابع آنتی اکسیدان , کلم بروکلی میباشد و میتواند ژن هایی که ممکن است به سرطان منتهی شوند را از بین ببرد و حتی سلول های سرطانی را نابود کند.

 

3/ گل کلم بخورید:

گل کلم حاوی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن میشود و حافظه ی کوتاه مدت را بهبود میبخشد و از دیابت و بیماری های قلبی جلوگیری میکند.

 

آنتی اکسیدان

 

4/ زغال اخته میل کنید:

زغال اخته حاوی آنتوسیانین (آنتی اکسیدانی که مسئول کاهش سطح کلسترول و فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی میباشد) است و میتواند کاهش عملکرد مغز را که به علت پیری اتفاق می افتد به تأخیر بیندازد.

5/ قارچ سفید به برنامه ی غذایی خود بیفزایید:

قارچ سفید حاوی آنتی اکسیدانی میباشد که به درمان سرطان کمک میکند و به عنوان عامل ضد پیری برای پوست به کار میرود.

 

6/ پسته بخورید:

پسته سرشار از فلاونوئیدها میباشد که با رادیکال های آزاد مبارزه میکند و سبب افزایش سیستم ایمنی بدن میشود و پیری را به تأخیر می اندازد.

 

7/ توت فرنگی نوش جان کنید:

توت فرنگی سرشار از ویتامینCمیباشد و رنگ قرمز خود را از آنتوسیانین دریافت میکند که یک نوع آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه میکند.
آنتوسیانین ها محتوای چربی های بدخیم(کلسترول بد) را در بدن کاهش نمیدهند بلکه باعث افزایش سطح کلسترولِ خوب میشوند و با بیماری های قلبی مبارزه میکنند.

 

آنتی اکسیدان

 

8/ دانه های کتان را فراموش نکنید:

دانه های کتان را به صورت خام بخورید تا بیشتر از خواص آن بهره ببرید. این دانه های کوچک غنی از فیبر میباشند و حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیگناها هستند که این آنتی اکسیدان بسیار شبیه به استروژن میباشد و خود را به عنوان استروژن پنهان میکنند و با رادیکال های آزاد مبارزه میکنند. همچنین دانه های کتان سبب کاهش کلسترول بد میشوند.

9/ گیلاس میل کنید:

گیلاس سرشار از پتاسیم میباشد و در تنظیم فشارخون موثر است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان های کورستین و آنتوسیانین میباشد که سبب تقویت بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد میشود.

 

آنتی اکسیدان

 

10/ سیب بخورید:

در صورتی که روزی یک عدد سیب بخورید از بیماری های زیادی در امان خواهید ماند. پوست سیب حدود 80درصد آنتی اکسیدان میباشد بنابراین پوست سیب را دور نیندازید و آن را میل کنید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا