قلب و عروق

قلبی و عروقی ، بهترین روش پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی چیست؟

ورزش مناسب ترین راه پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است. پژوهش های جدیدی که محقققان به تازگی به آن ها دست یافته اند. در نشریه قلب آمریکا منتشر شده است.

 

پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی

 

پژوهشگران ، اطلاعات تقریبا نیم میلیون نفر را بررسی کرده ان. و دریافته اند که افزایش قدرت بدنی، انجام فعالیت های فیزیکی بیشتر و بدست آوردن آمادگی جسمانی مناسب برای سلامت و کارکرد قلب ، بسیار مناسب و موثر است.این پژو هش یکی از کامل ترین روش های شناخت ژنتیکی یک فرد است. و تاکید می کندکه ژنتیک هر فرد، چه تاثیری در بروز بیماری های قلبی او دارد.

 

در این تجربه و تحلیل، تقریبا 500 هزار نفر در بازهسنی 40 تا 69 سال به مدت 6 سال متوالی، مورد آنالیز قرار گرفته اند. در اوایل این مطالعه،شرکت کنندگان هیچ شواهدی مبنی بر داشتن بیماری های قلبی نداشتند. بیشتر از نیمی از شرکت کنندگان از خانم ها بودند.محقققان دریافتند که ورزش کردن. به پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته های مغزی و در افرادی که حتی  نقص و مشکلات ژنتیکی قلبی نیز دارند. کمک کننده خواهد بود.

 

دکتر Daniei Munos ، استاد پزشکی و رئیس ناظر کیفیت موسسه قلب و عروق Vanderbit  گفت : این پژوهش نشان می دهد . که در تعیین فاکتور سلامت عمومی،سبک زندگی سالم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. نتایج تحقیق اطلاعات بیو بانک بریتانیا، این است که ورزش و فعالیت های بدنی، نقش کلیدی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد. همچنین این مطالعه مشخص می کند. که نوع یا مقدار ورزشی که برای سلامتی قلب مفید است. اهمیتی ندارد. چیزی که برای ما اهمیت دارد . این است که ، ورزش کردن می تواند. خطر بروز بیماری های قلبی را حتی با داشتن زمینه های ژنتیکی کاهش دهد.

 

طبق بررسی مونز، این مطالعه ، چه برای پزشکان و چه بیماران، مزایای ورزش کردن و فعالیت جسمی را روشن می سازد. پس لازم است تمرکز بیش تری روی این موضوع بگذارند. در جامعه امروزی، با فاکتورهای خطر ساز فراوانی مواجه هستیم. یکی از این خطرات نداشتن فعالیت جسمی و تحرک بدنی و ورزش نکردن است. در خصوص عوامل خطرساز برای سیستم قلب و عروق افراد، می توان گفت که یک جا نشستن با سیگار کشیدن برابر است.

 

توجه و دقت در موارد زیر در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار کمک کننده است :

  •  ورزش های هوازی همانند بدنسازی. برخلاف باورهای رایج، برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مناسب نیست. در بسیاری از اوقات ممکن است خطرناک نیز باشد. چرا که در یک دوره زمانی کوتاه فشار زیادی را به قلب وارد می کند.
  • مناسب ترین فعالیت ورزی دوستدار قلب عبارت است از :شنا، اسکیت، دوچرخه سواری، ایروبیک، پیاده روی

پیاده روی از عالی ترین ورزش ها است. که می توانیدمیزان و مقدار آن را بر اساس  وضع و شرایط خودتان تنظیم کنید. پیاده روی را می توان در همه فصل های سال انجام داد. بهتر است مکان پیاده روی در زمین های ناهموار نباشد. پیاده روی نباید با کوهنوردی اشتباه گردد.

  • بهترین زمان مناسب ورزش صبح ها آن هم در یک محیط پر از اکسیژن مانند پارک است. از ورزش در خانه یا خخیابان های شلوغ و پر از ماشین پرهیز کنید.
  • همیشه پیش از ورزش خود را گرم کرده. و میزان ضربان قلب را به آهستگی به اوج برسانید.
  • 3تا5 بار در هفته و حدود 20 تا 40 دقیقه، مناسب ترین وضع برنامه ریزی برای ورزش است.
  • با شکم خالی ورزش ننمایید. بهتر است یک ساعت پیش از شروع ورزش غذای ساده ای شامل کربوهیدرات میل نمایید. تا اانرژی لازم برای ورزش را داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا