بارداریداروهادرمان بیماری هازنان و زایمانسلامتی

بهداشت بانوان / چرا دستمال کاغذی برای زنان خطر دارد؟

خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال کاغذی تقریبا یک عادت عمومی بین تمام زنان است.  که برخلاف باور رعایت بهداشت بانوان با این شیوه زمینه بروز برخی از بیماری ها و عفونت‌های_واژن ایجاد می‌شود.

 

دستمال کاغذی و بهداشت بانوان

 

 از دستمال کاغذی به منظور خشک کردن ناحیه تناسلی و رعایت بهداشت بانوان استفاده نکنید :

ناحیه تناسلی، جزو حساس‌ترین مناطق پوستی است.  می‌تواند به سرعت و شدت با هر نوع محرک خارجی مانند دستمال کاغذی، تحریک شود. متاسفانه، بسیاری از خانم‌ها به صورت وسواس‌گونه‌ای عادت به خشک کردن ناحیه تناسلی خود بعد از رفتن به دستشویی دارند که این مسئله می‌تواند مشکلات پوستی مختلفی را در این قسمت حساس از بدن برایشان ایجاد کند.

 

عوارض استفاده از دستمال کاغذی در زنان برای خشک کردن ناحیه تناسلی:

مهمترین مشکل این است که مواد و ترکیب های موجود در دستمال‌های کاغذی، جزو مواد آلرژن هستند. این حساسیت‌زا بودن در اثر استفاده از عطرهای مختلف در دستمال‌های کاغذی، تشدید هم خواهد شد.

افراد مبتلا به آلرژی‌های پوستی با استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود با تشدید بیماری و وخیم تر شدن شرایط پوستی شان در ناحیه تناسلی مواجه خواهد شد.

در واقع چنین افرادی به اگزمای تماسی آلرژیک به دلیل تماس با دستمال کاغذی و حساسیت به مواد داخل آن مبتلا هستند.

این خانم ها در دوره هایی به دلیل تشدید آلرژی‌شان با شکایت از سوزش، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه می‌کنند.  و نمی‌دانند که درمان مشکل آنها به سادگی و با حذف ماده آلرژن که همان دستمال کاغذی باشد، اتفاق خواهد افتاد.

برخی از خانم‌ها عادت دارند که تمام قسمت‌های ناحیه تناسلی، مخصوصا داخل ناحیه و مخاط‌ ها را به شدت با دستمال کاغذی خشک کنند.   این رفتار، بیشتر به رفتاری و‌سواس‌گونه شبیه است تا بهداشتی.

تماس مداوم دستمال کاغذی با مخاط ناحیه تناسلی به مرور زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی خواهد شد. و عوارض جبران ناپذیر دیگری را ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا