روانشناسی

ازدواج / موارد ضروری قبل از ازدواج را در اینجا بخوانید.

همواره از شنیدن واژه ازدواج موجی از شادی و هیجانات آن مثل، جشن، حلقه، نامزدی و …از ذهن ما می گذرد، امّا خوب، مراسم عروسی تنها مثل رویایی شیرین یک شبه تمام می شود و بعد از آن چیزی که بسیار مهم است . کیفیت زندگی مشترک زوجین در روزهای آینده است.

 

ازدواج

 

قبل از ازدواج حتما مطالب زیر را مد نظر قرار بدید:

۱. اگر از نظر اعتقادی اختلاف زیادی دارید و یکی یا هر دوی شما در حال تلاش برای متقاعد کردن طرف مقابل برای پذیرش اعتقاد خودشه، در این حالت برای شما بسیار آسیب زا خواهد بود.

۲. هدف اصلی  ارضاء میل جنسی نیست، اما طرف مقابل باید جذابیت جنسی نسبی برای شما داشته باشد.

۳. همخوانی شخصیت ها را حتما با مشاوره پیش از ازدواج چک کنید. در صورت عدم همخوانی، شما در آینده با مشکل جدی مواجه خواهید شد.

۴. اگر احساس کردید که بزرگترها دارن خطوط اصلی رابطه شما رو ترسیم می کنند، و تصمیم گیرنده اصلی در موارد اساسی هستند، لازمه که این مساله با مشاوره اصلاح بشه و قدرت تصمیم گیری رو مجددا کسب کنید.

۵. اگر مسائل جدی دارید که موجب اختلاف شماست و یا اینکه یکی از طرفین پرخاشگر هست، ازدواج، قبل از اصلاح چنین رفتارهایی با کمک روانشناس، به شدت آسیب زا خواهد بود.

۶. اگر احساس کردید در یک محدوده سنی حتما باید با توجه به انتظارات جامعه ازدواج کنید، با این طرز فکر، ریسک آسیب رو بالا می برید.

۷. اگر در شرف ازدواج هستید، اما همچنان به فرد دیگری فکر می کنید، ازدواج فعلی شما آسیب جدی خواهد دید.

۸. اگر احساس علاقه ای به طرف مقابل هنوز در شما ایجاد نشده، بدونید که اگر این رابطه رو بدون علاقه به ازدواج برسونید، زندگی شما تحت آسیب های جدی قرار داره. علاقه بعد ، در موارد بسیاری اصلا به وجود نخواهد آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا