بارداریداروهادرمان بیماری هازنان و زایمان

خطر در بارداری /علائمی که نشان خطر در بارداری است – زنان باردار مراقب باشید!

حتی اگر مطالب زیادی در مورد بارداری خوانده باشید یا با آنهایی که تازه این مرحله را پشت سر گذاشته اند، صحبت کرده باشید، باز هم وقتی نوبت خودتان می رسد و علائم حاملگی را در وجودتان احساس می کنید، این فکر یک لحظه هم رهایتان نمی کند که آیا این علائم طبیعی هستند یا نه. در ادامه با علائم خطر در بارداری آشنا می شوید.

زنان در دوران بارداری باید از برخی علائم خطر احتمالی حاملگی مطلع باشند. و زمانی که با این نشانه ها برخورد کردند آن را نادیده نگیرند ، زیرا می توانند منجر به از دست رفتن بارداری و همچنین بروز خطر در مادر نیز شوند .

برخی از این علائم که در اینجا ذکر شده اند نشانه خطر می باشند .اگر با آنها مواجه شدید، به بیمارستان مراجعه کرده یا با یک متخصص تماس بگیرید تا بتوانید راه حل های ممکن را پیدا و انجام دهید.

 

خطر در برداری

 

 

خون ریزی نشان خطر در بارداری :

  • خونریزی یکی از علائم خطر در بارداری است . زمانی که متوجه خروج جریان خون از واژن خود در دوران بارداری شدید، ممکن است نشانه سقط جنین (از دست دادن نوزاد) باشد. و ممکن است هیچ خطری شما و جنین تان را تهدید نکند . اما حتما باید بررسی شود.
  • در ابتدا چه کاری می توانید انجام دهید؟ با پزشک خود تماس بگیرید و یا به بیمارستان مراجعه کنید.
  • چه کاری نباید انجام دهید ؟ هرگز سعی نکنید که در داخل واژن خود چیزی قرار دهید که جریان خون را متوقف کند.

کم خونی شدید:

  • یکی دیگر از خطر های قابل توجه در دوران بارداری، زمانی است که شما به عنوان یک زن باردار از وضعیت شدید کم خونی رنج می برید. این زمانی است که یک زن باردار بسیار ضعیف، خسته و رنگ پوست آن تغییر کرده است.
  • اگر در این زمان درمانی صورت نگیرد ممکن است منجر به از دست دادن وزن نوزاد در هنگام تولد شود. حتما وضعیت خود را با پزشکتان در میان بگذارید تا بتوان آن را قبل از اینکه به شرایط جدی تر منجر شود، درمان کند.

تورم در اندام ها:

  • نورم پا، دست و صورت با سردرد، سرگیجه و گاهی اوقات تاری دید نشانه هایی از علایم خطر در بارداری است.
  • در طول بارداری، تورم هر قسمت از بدن، نشانه ای از توکسمی یا حاملگی سمی است.
  • افزایش ناگهانی وزن، فشار خون بالا و پروتئین بیش از حد در ادرار، نشانه های دیگر است.

چگونه می توانید این علائم حاملگی را تشخیص دهید؟

بعضی از آنها را خودتان متوجه میشوید اما اکثر آنها با انجام آزمایشات مشخص می شوند. بنابراین در زن باردار وقتی تغییرات کمی در بدن و سلامت او دیده می شود، بسیار مهم است و شما را برای مقابله با اتفاق احتمالی که ممکن است بیافتد آماده میکند. برای جلوگیری از این خطرات فوق الذکر، در طول بارداری حداقل دو بار در ماه ویزیت شوید . چون برای آگاهی از وضعیت شما در بارداری مهم است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا