دسته‌بندی نشده

کیف مدرسه و بیماری های ستون فقرات در کودکان / انتخاب کیف مناسب

کیف  مدرسه می توانند صدمات شدیدی به ستون فقرات کودکانتان وارد کنند.

یکی ازمعمول ترین راه های بردن کتاب به مدرسه کیف است. اما آیا میدانید که استفاده نادرست از این وسیله می تواند صدمات جبران ناپذیری به ستون فقرات کودکانتان تحمیل کند؟

درد گردن ، کمردرد، انحنای غیر طبیعی ستون فقرات ، افزایش غیر طبیعی انحناهای ستون فقرات و حتی در مواردی آسیب به رشته های عصبی از جمله ی این آسیب ها و مشکلات بشمار می روند.

برای پیشگیری از این آسیب ها باید هم ما و هم کودکانمان اطلاعات کافی در مورد نحوه ی استفاده از کیف مدرسه داشته  باشیم.

 

انتخاب کیف مدرسه

 

در اینجا چند مورد از ویژگی های کیف مناسب مدرسه را بیان می کنیم:

حمل کیف های کوله ای اگر توسط یک شانه انجام شود باعث وارد کردن فشار زیادی به طور نامناسب و غیر همسان به این سمت شده ، و موجب انحنای غیر طبیعی در ستون فقرات می شود.

این مسیله گرچه در بالغین نیز حایز اهمیت است اما در کودکان بخاطر اینکه هنوز این مهره ها در حال رشد هستند،بیشتر خودنمایی می کند. و زمینه ساز اسکولیز خواهد بود.همچنین کشیدگی حاصل از حمل کیف ، باعث آسیب های گذرا یا حتی ماندگاری در ریشه های عصبی شانه و دست ها ، همچنین ریشه های عصبی گردن خواهد شد.

سنگینی بیش از حد کیف مدرسه ،که در اثر حمل کتاب های درسی و وسایل مدرسه مسیله ای نسبتآ معمول است و بطور شایعی دیده می شود ، همراه با حمل نامناسب و غیر اصولی آن اثرات بسیار منفی و بعضآ ماندگاری بر مفاصل و ریشه های عصبی دارد در شرایط یکسان و در مقایسه با کیفهای دستی ، می توان کوله های پشتی راسالم تر در نظر گرفت.چرا که در صورت استفاده صحیح نیرو را به  دو طرف منتقل می کنند، و به این دلیل اثرات منفی کمتری برای سلامتی بدن خواهند داشت.

هرچه انتشار نیروهای وارده توسط کوله پشتی به نواحی مختلف بدن بیشتر باشد،بهتر خواهد بود، یعنی باید نیروی وارده به محلهای مختلف پخش شود تا اثرات نامطلوب و منفی ان کاهش یابد.برای این منظور کوله پشتی خوب باید دو بند شانه ای پهن و نرم داشته باشد،که بتوان آنها را براحتی روی شانه ها قرار داد.

بند کمری نیز از جمله ضروریات یک کوله خوب بشمار می رود،چرا که از انتقال تمام نیروی وزن به شانه ها جلوگیری می کند.

نکته:

در مورد اینک چه میزان وزنی را برای کودکان سنگین بدانیم اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.ولی اغلب محققین قبول دارند که وزن بالاتر ده تا پانزده درصد وزن کودک، برای او سنگین در نظر گرفته می شود.

 

منبع: کتاب راز و رمز شیک پوشیدن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا