درمان بیماری هازیبایی

برای ریزش مو از رزماری استفاده کنید

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که برای اغلب مردم به وجود می آید. اما آیا تا به حال می دانستید که رزماری می تواند از ریزش موهای شما جلوگیری کند؟

رزماری برای ریزش مو

ریزش موی طبیعی، اغلب به علت فرایند پیری اتفاق می‌افتد که در آن فولیکول‌های مو شروع به کوچک شدن و تولید موهای نازک‌تر با طول عمر کوتاه‌تر می‌نمایند. اگرچه کاملا مشخص نیست که رزماری چگونه روی ریزش مو تأثیر می‌گذارد اما مالیدن آن روی پوست سر، پوست را تحریک می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد. اما شما چگونه می‌توانید از رزماری برای تحریک رشد مو استفاده کنید؟ اینها چند مورد از روش‌های پیشنهادی هستند:

شامپو کردن روزانه

برای تغذیه‌ی موهایتان به صورت روزانه، اسانس رزماری را به شامپو یا نرم‌کننده‌تان اضافه کنید. به ازای هر اونس از شامپو یا نرم‌کننده از ۲ قطره روغن رزماری استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید از خود این گیاه استفاده کنید. حدود ۱ لیتر آب مقطر را در یک قابلمه‌ی بزرگ بریزید. آب را به جوش بیاورید و ۱ تا ۲ مشت بزرگ برگ خشک داخل آب جوش بریزید (اگر از رزماری تازه استفاده می‌کنید، باید مقدار گیاه را دو برابر کنید چون گیاه خشک، فشرده‌تر است). شعله را خاموش کنید و اجازه دهید رزماری حداقل ۵ ساعت در آب خیس بخورد. دم کرده‌ی را در یک بطری شیشه‌ای تیره‌رنگ بریزید و در یخچال بگذارید. با مخلوط کردن یک‌چهارم فنجان از این چای با یک فنجان صابون کاستیل، شامپوی درست کنید.

 

ماساژ روزانه

برای یک ماساژ روزانه به منظور تحریک رشد موهای جدید، ۲ قطره از روغن رزماری را به یک اونس روغن حامل مانند روغن جوجوبا اضافه کنید. قبل از دوش گرفتن، آن را ۳ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید.

درمان روغن داغ، یک یا دو بار در هفته

یک بار در هفته از درمان روغن داغ برای پوست سر و موهایتان استفاده کنید. شما برای این کار به ۳ قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا و ۵ قطره اسانس رزماری نیاز خواهید داشت.

روغن حامل و اسانس رزماری را در یک بطری شیشه‌ای کوچک که بتوان سر آن را محکم بست، مخلوط کنید. بطری را درون یک کاسه‌ی آب جوش قرار دهید تا روغن گرم شود.

بتدریج با استفاده از نوک انگشتان، کل این مخلوط را روی پوست سر خشک بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. مقدار کمی از آنها را نیز به خود موها و نوک آنها بمالید.

موهای خود را با پلاستیک یا کلاه حمام پلاستیکی بپوشانید و سپس یک حوله‌ی مرطوب بسیار گرم روی آن قرار دهید. پس از خنک شدن حوله، آن را با یک حوله‌ی‌ گرم دیگر تعویض کنید. اجازه دهید این مخلوط حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی سرتان بماند.

می‌توانید آن را در طول شب روی سرتان بگذارید؛ در این صورت پوشش پلاستیکی را بردارید و یک حوله‌ی خشک روی بالش‌تان پهن کنید تا روغن را جذب کند. سپس موهایتان را با یک شامپوی عاری از مواد شیمیایی بشویید و در صورت لزوم از نرم کننده استفاده نمایید.

منبع: یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا