درمان بیماری هاسلامتی

نقرس ؛ با درمان های خانگی برای تسکین درد نقرس آشنا شوید

نقرس یک بیماری متابولیک ناشی از اسید اوریک بیش از حد در خون است که اغلب موارد موجب تورم، التهاب، احساس سوختگی و بحران شدید و درد می شود. این معمولا بر روی مفاصل و در پاها و زانو رخ می دهد. علاوه بر درمان به موقع پزشکی، ممکن است درد شدید ناشی از حملات نقرس با برخی از محصولات طبیعی کاهش یابد . اگر شما نیاز به یافتن راه حل های موثر دارید، مطالب زیر را بخوانید :

نقرس ؛ با درمان های خانگی برای تسکین درد نقرس آشنا شوید

سودا بی کربنات

هنگامی که با حمله نقرس مواجه می شوید که در آن درد در مفصل بسیار شدید است، بی کربنات سودا می تواند راهی عالی برای تسکین درد باشد. این محصول باعث انحلال کریستال اسید اوریک وجلوگیری از احتباس مایع ورفع اختلالات خاص این بیماری شود. نصف قاشق چای خوری بیکربنات سدیم را در یک لیوان آب اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و قبل از خواب بخورید. با اینکار علائم نقرس کم خواهد شد.

 

سرد کردن منطقه درد

تقریبا ۱۵ دقیقه یک بسته یخ یا سرد را به طور مستقیم بر روی مفصل قرار دهید.

 

دم اسب

این گیاه دارویی به عنوان یک تمیزکننده طبیعی میباشد ، بنابراین درمان طبیعی خوبی برای درمان بیماری هایی مانند روماتیسم، آرتریت و نقرس است. این گیاه باعث از بین بردن اسید اوریک بیش از حد از طریق ادرار و کاهش درد به علت خواص ضد التهابی میشود . کمی از این گیاه را با آب مخلوط و دم کنید سپس بگذارید سرد شود و یک فنجان از آن را بنوشید.

 

کرفس

عصاره کرفس یکی از مؤثرترین مواد طبیعی برای مبارزه با درد ناشی از بیماری هایی مانند نقرس و روماتیسم است. به طور خاص تاکید شده است که دانه های کرفس دارای توانایی کاهش سطح اسید اوریک در خون و همچنین ایجاد یک اثر ضد التهابی قوی هستند. برای امتحان این درمان خانگی، رژیم غذایی کم اسید اوریک برای بیماران مبتلا به نقرس ضروری است .تغییر در رژیم غذایی شما ضروری است تا از بدتر شدن بیماری جلوگیری شود و از بروز درد زیادی جلوگیری نکنید.

 

آب گیلاس

آب گیلاس به عنوان یک جایگزین عالی برای کاهش اسید اوریک و جلوگیری از حملات نقرس می باشد.

 

بیشتر بخوانید :

بیماری نقرس یا تورم مفاصل ؛ چه راهکاری برای جلوگیری از این بیماری پیشنهاد می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا