زیبایی

لیزر موهای زائد چه فواید و عوارضی دارد و چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چه فوایدی دارد؟

اگر از اصلاح کردن، تمیز کردن و وکس کردن برای از بین بردن موهای زائد خود خسته شده اید ، لیزر موهای زائد می تواند برای شما گزینه ای باارزش باشد. حذف موهای زائد با روش لیزر یکی از متداولترین روش های آرایشی در امریکا است. این پرتوهای متمرکز نور به فولیکول های مو وارد می شوند. رنگدانه موجود در فولیکول ها نور را جذب می کند و مو را از بین می برد.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، بازو، پا، زیر بغل، خط بیکینی و بقیه قسمت های بدن مفید است.

دقت : لیزر می تواند به طور انتخابی موهای ضخیم و مشکی را هدف قرار دهد و به پوست اطراف آن آسیب نرساند.

سرعت : هر پالس لیزر کسری از ثانیه زمان می برد و در همان زمان موهای بسیاری را از بین می برد. لیزر موهای هر منطقه را تقریبا در ربع ثانیه از بین می برد. مناطق کوچک مانند بالای لب را می توان در کمتر از یک دقیقه لیزر کرد و مناطقی با محدوده ی وسیع تر مانند پشت یا ساق پا یا ران ممکن است تا یک ساعت زمان ببرد.

پیش بینی پذیری : اکثر مراجعان برای درمان لیزر دچار ریزش موی دائمی پس از ۳ تا ۷ جلسه می شوند.

برای لیزر موهای زائد چه کنیم؟

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد نیاز به آموزش و مهارت دارد. پس قبل از انجام این کار از تخصص و مهارت جایی که به آنجا مراجعه می کنید مطمئن شوید و مدارک پزشکی پزشک یا تکنسین لیزر را بررسی کنید.

اگر در حال برنامه ریزی برای استفاده از لیزر برای برداشتن موهای زائد خود هستید باید از ۶ هفته قبل از لیزر از اپیلاسیون ، وکس کردن و اصلاح موهای زائد خود (به نحوی که باعث از ریشه در آمدن موها بشود)، خودداری کنید. به این دلیل که لیزر ریشه ی موها را هدف قرار می دهد که اپیلاسیون و … باعث از بین بردن موقت ریشه‌ی موها می شوند .

همچنین ۶ هفته قبل و بعد از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید دوری کنید، زیرا اشعه ی آفتاب اثر بخشی لیزر را کم می کند و احتمالا عوارض درمان را بیشتر می کند.

آنچه که در طول درمان با لیزر باید انجام شود

درست قبل از انجام لیزر موهای زائد خود را چند میلی متر بالاتر از سطح پوست بتراشید. دستگاه لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل مویی که قرار است درمان شود و همچنین رنگ پوست شما توسط پزشک تنظیم می شود.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین لازم  است سطح پوست خود را با استفاده از از ژل های سرد یا دستگاه های خنک کننده ی پوست سرد کنید. این کار کمک می کند تا نور لیزر بهتر به داخل پوست نفوذ کند و تاثیر لیزر را بیشتر می کند. سپس تکنسین یک پالس نور را به منطقه ی تحت درمان می دهد و چند دقیق نظاره می کند تا اطمینان حاصل کند که تنظیمات به درستی انجام شده است و پوست واکنش منفی یا بد نداشته است.

هنگامی که لیزر شما تمام شد ممکن است به شما بسته های یخ، کرم یا لوسیون ضد التهاب یا آب سرد برای کاهش التهاب پوست داده شود. معمولا جلسه‌ی بعدی درمان شما ۴ تا ۶ هفته بعد است. همچنین درمان شما تا زمانی که موهایتان ناپدید شوند ادامه دارد.

بهبودی و عوارض لیزر

بعد از یک یا دو روز از انجام لیزر، منطقه ی تحت درمان با لیزر پوست شما ممکن است آفتاب سوخته به نظر بیاید. کمپرس سرد و مرطوب کردن آن منطقه می تواند کمک کننده باشد. اگر پوست صورت خود را درمان کرده اید می توانید روز بعد آرایش کنید، مگر این که پوست شما تاول زده باشد.

در طی ماه آینده موهایی که درمان کرده اید از بین می روند. می توانید از کرم ضد آفتاب برای از جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست منطقه‌ی تحت درمان خود استفاده کنید.

این قضیه که پوست تاول بزند نادر است، اما در افرادی که پوست تیره دارند شایع تر است. سایر عوارض جانبی آن تورم ، قرمزی و زخم است. آلرژی دائمی یا تغییر رنگ پوست نیز از عوارض بسیار نادر لیزر است.

هزینه ی لیزر موهای زائد:

هزینه ی این درمان به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله اندازه محل مورد درمان و زمان مورد نیاز برای درمان ، تعداد جلسات درمان، مرکزی که به آنجا مراجعه می کنید و …..

منبع: webmd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا