چشم

روش های خانگی برای درمان فوری گل مژه

گل مژه که در علم پزشکی به آن هوردلوم نیز می‌گویند، عفونت حاد غدد چربی پلک می‌باشد و برآمدگی قرمزی در پوست به وجود می آورد. برای اینکه دچار گل مژه نشوید سعی کنید از تماس دست های آلوده با چشمتان خودداری کنید و از لوازم آرایشی مناسب استفاده نمایید. در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید، به بهداشت و تمیزی لنز هایتان اهمیت فراوانی دهید.

گل مژه 7 الی 15روز زمان می‌برد تا رفع شود. اما عده ای تمایل دارند تا سریع تر از گل مژه رهایی یابند. از این جهت چند روش خانگی برای درمان سریع تر این عارضه را معرفی کرده ایم.

درمان های خانگی برای رفع گل مژه

سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و در یک پارچه تمیز بریزید و اجازه دهید 15دقیقه روی پلکتان بماند. از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز به شما کمک می‌کند تا سریع تر گل مژه را رفع کنید. اجازه دهید یک کیسه چای سبز، چند دقیقه در آب گرم بماند و سپس کیسه چای را فشار دهید تا آب اضافی اش از بین برود. در نهایت چشمان خود را ببندید و کیسه چای را به مدت 5 دقیقه روی پلک آسیب دیده بگذارید و به آرامی فشار دهید. از این روش چند بار در روز می‌توانید استفاده کنید.

گل مژه

میخک

میخک دارای خواص آنتی باکتریال بوده و درمانی مؤثر برای رفع گل مژه است. اجازه دهید پنج عدد میخک، به مدت 10دقیقه درون آب خیس بخورد، سپس آنها را فشار دهید. پارچه ای تمیز را بردارید و درون این مایع بزنید و آب اضافی اش را بگیرید و روی چشمانتان قرار دهید. از این روش ۲ تا ۳ بار در روز می‌توانید استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل، باکتری هایی که عفونت چشم را به وجود می آورند را از بین می‌برد. برای این کار کافیست ابتدا چشمی که آسیب دیده است را با آب بشوئید و سپس کمی روغن نارگیل گرم کنید و با استفاده از پنبه روی گل مژه قرار دهید. از این روش چند بار در روز می‌توانید استفاده کنید.

عسل

عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد آلرژی می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا سریع تر از گل مژه رهایی یابید. برای استفاده از این روش کافیست، ابتدا سه قاشق غذاخوری عسل را درون ۲ فنجان آب گرم بریزید و به خوبی ترکیب کنید. در نهایت قسمتی که دچار گل مژه شده است را با این ترکیب شست و شو دهید.

گل مژه

بابونه

مقداری برگ بابونه را در 2 لیوان آب جوش بریزید و صاف کنید و بعد از اینکه ولرم شد , پارچه ای تمیز را درون این ترکیب خیس کنید و اجازه دهید 10دقیقه روی قسمتی که گل مژه دارد بماند. از این روش دو بار در روز می‌توانید استفاده کنید.

آب گرم

پنبه ای را با آب گرم خیس کنید آب اضافی اش را بگیرید، سپس چشمانتان را ببندید و اجازه دهید 15 دقیقه پنبه روی قسمت آسیب دیده بماند. از این روش چند بار در روز می‌توانید استفاده کنید.

الهه رضوی

الهه رضوی هستم؛ دانشجوی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحصیل در دانشگاه تهران باعث شد تا ضمن افزایش دانش و مهارت در حوزه پزشکی همزنا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی سابقه نگار مقالات علمی و عمومی داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و نگارش انجام می دهم. بیماری های چشم، زیبایی و سلامت عمومی مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا