پوست و مو

روش های درمانی رفع سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم گاهی به علت تصادف، برخورد ضربه و یا زمین خوردن و… به وجود می آید و این کبودی به ما احساس ناخوشایندی میدهد. گاهی به علت سیاهی دور چشم، افراد تصمیم می گیرند از خانه خارج نشوند تا دیگران متوجه این سیاهی نشوند.

اما در این مجله قصد داریم شما را با چند روش درمانی که توسط متخصصان صورت می گیرد و چند درمان خانگی که دارای مواد طبیعی می باشند و به راحتی قابل تهیه می باشند آشنا سازیم که به کمک این روش ها باعث رفع سیاهی دور چشم شوید:

روش های درمانی رفع سیاهی دور چشم

آی . پی . ال

اگر رگ های خونی اطراف چشمتان، به رنگ آبی یا بنفش از روی پوست دیده میشود، متخصص احتمال دارد برای رفع سیاهی دور چشم از روش IPLاستفاده نماید. البته دقت داشته باشید همه متخصصین، صد در صد با این روش موافق نمی باشند زیرا از لحاظ ایمنی امکان صدمه به چشم وجود دارد.

لایه برداری پوست

دو روش برای لایه برداری پوست وجود دارد.

  • پیلینگ شیمیایی
  • لیزر درمانی

استفاده از این روش ها باعث افزایش پیدا کردن کلاژن میشود و همچنین مشکلاتی که در رنگدانه ی پوست شما به وجود آمده است را کاهش میدهد. در نتیجه بافت پوست شما کیفیت بهتری پیدا می کند.

البته دقت داشته باشید زمانی می توانید با استفاده از لایه برداری بیشترین تأثیر را ببینید که این روش، به همراه دیگر روش های رفع سیاهی دور چشم مورد استفاده قرار گیرد.

هایفوتراپی

هایفوگرافی(HIFU) روشی می باشد که با استفاده از امواج اولترا سوند، باعث می شود پوست کلاژن بیشتری تولید کند و زمانی که کلاژن افزایش پیدا کند، رفع سیاهی چشم را به همراه دارد زیرا باعث سفت شدن و جمع شدن پوست اطراف چشم می شود.

استفاده از این روش ایمن می باشد و صدمه ای به چشم وارد نمی کند.
افرادی که از این روش استفاده می کنند گاهی دقیقا پس از استفاده از این روش، به نتایج مثبت می رسند و گاهی هم 2تا3ماه زمان می برد تا نتیجه را ببینند.

ژل هیالورونیک اسید

زمانی تزریق ژل هیالورونیک اسید تجویز می شود که به علت کم بودن مقدار چربی در زیر چشم و یا نازک بودن پوست، شما دچار سیاهی دور چشم شده اید.
نتیجه ای که شما از تزریق این ژل به دست می آورید، موقتی می باشد زیرا چند ماه تا یک سال زمان می برد که به وسیله ی بدن جذب شود.
و فقط روش تزریق چربی می باشد که می تواند به طور دائم پوست شما را پر کند.

تزریق کردن چربی

این روش مانند تزریق ژل است اما تفاوتش این است که چربی را از قسمتی از بدن شخص میگیرند و به قسمت زیر چشم او تزریق می نمایند.
نتیجه ای که شما با استفاده از این روش به دست می آورید دائم میباشد.

جراحی

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یکی از روش های عالی برای رفع سیاهی دور چشم است.

لیفت گونه

لیفت میانی که به آن لیفت گونه نیز می گویند، در رفع سیاهی زیر چشم به شما کمک زیادی می کند. اگر شما به علت افزایش سن دچار سیاهی در دور چشم شده اید می توانید از این روش استفاده کنید.
همچنین این روش چروک های بالای لب و پف زیر چشم را برطرف می سازد.

کرم درمانی

در صورتی که سیاهی دور چشم به علت تغییر در رنگدانه های پوستی که بر اثر آفتاب سوختگی و یا ملاسما به وجود آمده می باشد می توانید از پزشک بخواهید کرم های روشن کننده ی پوست که دارای اثر لایه برداری ملایم هستند را برای شما تجویز نماید.
این نوع کرم ها حاوی ترکیباتی مثل: عصاره ی چای سبز، شیرین بیان، اسیدکوجیک، ویتامینC و Aمی باشد.

مواد طبیعی جهت رفع سیاهی دور چشم

گوجه فرنگی

برای استفاده از این روش کافیست آب گوجه فرنگی را بگیرید. سپس آب یک قاشق چای خوری گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را ترکیب نمایید و اجازه دهید این ترکیب10 دقیقه زیر چشمانتان بماند و در نهایت با استفاده از آب شست و شو دهید. از این روش دوبار در روز استفاده کنید.

نعنا

دو لیوان آب تهیه کنید و به آن دو تا سه قاشق برگ نعنا بیفزایید و اجازه دهید روی حرارت کم بجوشد. در نهایت حرارت را خاموش کرده وترکیب را صاف کنید و بگذارید سرد شود.
دستمال نخی را درون این ترکیب بگذارید و اجازه دهید تمام شب روی صورتتان بماند.(دقت داشته باشید این روش با چشم بسته انجام شود).

آووکادو

خمیر آووکادو و قطره ی روغن بادام را ترکیب نمایید و دور چشمتان به آرامی بمالید. استفاده از این ترکیب در رفع سیاهی دور چشم به شما کمک زیادی میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا