لاغری و تناسب اندام

تاثیر رژیم غذایی متعادل بر کاهش وزن و تناسب اندام

بسیاری از مردم به محض این که اسم رژیم لاغری می آید، به خود می لرزند و تصور می کنند که رژیم عبارت است از کسر غذا تا حدی که بدن از وزن معمولی و لازم خود نیز کمتر شود. بعضی نیز خیال می کنند که رژیم غذایی عبارت است از خوردن چند دانه قرص یا شربت تلخی که اشتها را کم کند. در حالی که اصلا چنین نیست.

رژیم غذایی چیزی نیست جز تعادل غذای روزانه. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، نه تنها سلامت خود را حفظ کرده بلکه همیشه شاداب و سرزنده خواهید بود.  رژیم غذایی هنر خوب تغذیه کردن می باشد.

در ادامه چند نکته مهم و کلیدی که باید هنگام مصرف مواد غذایی رعایت کنید شرح داده شده است.

کاهش وزن پایدار با رژیم غذایی متعادل

پروتئین پادشاه است

در هر وعده غذایی از پروتئین های درجه یک استفاده کنید و مصرف کربوهیدرات، مواد نشاسته ای و قندی را به حداقل برسانید. مصرف شیک پروتئین قبل از خواب می تواند متابولیسم را افزایش دهد. با توجه به مطالعه دانشگاه ایالتی فلوریدا پژوهشگران دریافتند مردانی که میان وعده شبانه حاوی 30 گرم پروتئین داشتند نسبت به افرادی که چیزی نخورده بودند، در روز بعد نرخ متابولیسم بالاتری داشتند.

پروتئین نسبت به کربوهیدرات و چربی، حرارت بیشتری تولید می کند یعنی سیستم  بدن شما برای هضمش کالری بیشتری می سوزاند.

منابع سرشار از پروتئین

با کلاس غذا بخورید

در محیطی آرام بخش غذا را آهسته بخورید. سعی کنید غذا را بیشتر بجوید. عمل جویدن غذا اجازه می دهد که به مرکز سیری که در هیپوتالاموس قرار گرفته است اعلام کند که گرسنگی برطرف شده و شما بیش از حد نخورید.

خوشمزه غذا بخورید

صبحانه را با یک لیوان آب میوه تازه شروع کنید. نیم ساعت قبل از شام یک لیوان آب میوه یا سبزی یا گوجه فرنگی مصرف کنید. هیچ‌وقت مصرف سالاد و سبزی را فراموش نکنید.

غذا رو سرخ کنید تا چاق تر شوید !

از مصرف گوشت های سرخ شده بپرهیزید. از مصرف سبزی هایی مانند کاهو، شاهی، کاسنی و کاهو پیچ دریغ نکنید. گوشت و ماهی وقتی با سالاد سبزی ها که با روغن مایع نباتی تهیه شده باشد، همراه شود متابولیسم بازال را بیدار کرده و شما را از اضافی وزن راحت می کند، بدون اینکه از گرسنگی رنج ببرید.

گوشت و سبزیجات پخته

دانه سفید دشمن تناسب اندام

هر چیزی که از دانه های سفید ساخته شود موجب افزایش وزن شما خواهد شد زیرا بخش زیادی از آن از کربوهیدرات ساخته شده که سریعا هضم می شوند و قند بالایی دارند همچنین احساس رضایت و سیری را در شما ایجاد نمی کنند. این کالری های مضر مخالف چیزهایی هستند که باید مصرف کنید تا سریعا وزن خود را کاهش دهید.

فلفل نبین چه ریزه

فلفل قرمز به کنترل چاقی و کاهش وزن کمک می کند. کپسایسین موجود در فلفل موجب سوختن چربی شده و انرژی را افزایش می دهد.فلفل قرمز می تواند هضم را نیز تحریک کند.

شگفت انگیز مانند کافئین

اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، کافئین انرژی اضافی را به شما می دهد و باعث می شود که شما طولانی تر تمرین کنید و در هر تمرین مقدار کالری بیشتری بسوزانید.

یک فنجان قهوه لاته

رژیم سرماخوردگی

مصرف عسل با لیمو نیز برای کاهش وزن توصیه می گردد. عسل با لیمو و آب گرم راه خوبی برای شروع روز است. عسل نقش مهمی در کاهش وزن سریع و مداوای طبیعی دارد.

اعجاز چای سبز

چای سبز ماده ای طبیعی برای رسیدن به لاغری می باشد. چای سبز غنی از پلی فنول های است که برای سلامتی مفید هستند. چای سبز موجب کاهش جذب چربی و افزایش توانایی بدن برای استفاده از چربی شده و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

سرمای دوست داشتنی

خاموش کردن تهویه هوا یا کاهش دما در زمستان می تواند هنگام خواب به چربی شکم حمله کند. دماهای سردتر به شکل قابل توجهی ذخایر چربی های قهوه ای بدن را افزایش می دهد (چربی که به کاهش وزن شما کمک می کند).

خواب و استراحت

سرکه سیب بخورید

مصرف سرکه سیب برای کاهش کلسترول موثر است. استفاده از سرکه در دراز مدت باعث کاهش وزن و مقابله با بیماری دیابت می شود. همچنین به جلوگیری از انباشت چربی و کاهش وزن در بدن کمک می کند.

تاریکِ تاریکِ تاریک

برای کاهش وزن تمام نورها را هنگام خواب خاموش نمایید. قرار گرفتن در معرض نور در شب نه تنها شانس یک خواب عمیق را از شما می گیرد بلکه بر اساس مطالعه جدید که در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده، می تواند باعث افزایش وزن شود. افراد مورد مطالعه در تاریک ترین اتاق 21 درصد نسبت به افرادی که در روشن ترین اتاق به خواب می رفتند، کمتر اضافه وزن پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا