پوست و مو

چطور پوست خود را با روغن های گیاهی جوان کنیم ؟

برای جلوگیری از پیری پوست و افزایش انعطاف پذیری آن، مهم است که چربی از دست رفته پوست را با روغن های گیاهی ضد پیری احیا کنید.  روغن های گیاهی ضد پیری حاوی ترکیبات منحصر به فرد دیگری نیز هستند که نیازهای انواع مختلف پوست را برطرف می کنند و نشانه های پیری را کاهش می دهند.

معرفی روغن های گیاهی ضد پیری

روغن رزماری

این گیاه دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی می باشد. به سلامت پوست کمک می کند. رزماری همچنین با افزایش گردش خون و کاهش التهاب کلی به جوان ماندن پوست کمک می کند.

لیمو

لیمو یک آنتی اکسیدان قوی با ویتامین C بالا است. اغلب در محصولات ضد پیری یافت می شود. لیمو علاوه بر پتانسیل ضد پیری، می تواند از پوست شما از در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

روغن دانه هویج

این  ریشه دارای خواص بسیاری است. دانه های هویج دارای خواص محافظتی کبدی  هستند.

روغن گل سرخ

گل‌های رز یکی از محبوب ترین گل های دنیا هستند. برخی از گونه ها نیز از نظر پزشکی استفاده می شوند. عصاره گل سرخ دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتری بالقوه ای است. این عصاره می تواند در گردش و بازسازی سلول های پوستی مفید باشد. همچنین روغن رز دارای اثرات ضد التهابی است که به کاهش قرمزی پوست کمک می کند.

روغن دانه انگور

روغن زیتون دارای  خواص آنتی اکسیدانی است. روغن دانه انگور بیشتر برای درمان التهاب و زخم استفاده می شود. روغن زیتون مانند روغن ویتامین E، پتانسيل تغذیه ای و جوان سازی پوست را ارائه می‌دهد.

روغن انار

این میوه  دارای مزایای سلامتی فراوانی است. روغن انار دارای توانایی کاهش استرس است. همچنین ممکن است باعث کاهش التهاب و حذف سلول های سرطانی پوست  می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا