پوست و مو

درمان های طبیعی از بین بردن زگیل

زگیل های پوستی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می باشند. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد. به گفته کتابخانه ملی پزشکی آمریکا ، این ویروس باعث ایجاد زگیل در ناحیه صورت، تناسلی و دست ها می شود .انواع درمان زگیل در دسترس هستند. که بر اساس نوع و محل زگیل انجام می شود.

درمان زگیل تناسلی در خانه با استفاده از درمانهای موضعی انجام نمی شود. زیرا پوست ناحیه تناسلی ظریف است و می تواند آسیب ببیند.

راه های درمان زگیل

1. سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب یک راه درمان زگیل است . این روش شامل خیساندن پنبه در سرکه سیب و مالش آن بر روی زگیل است.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای در بسیاری از محصولات زیبایی، صابون ها و شامپو ها یافت می شود . در مطالعات علمی، روغن درخت چای نشان داده شده است که خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی داشته و به بهبود زخم و درمان زگیل ها کمک میکند.

روغن درخت چای دو بار در روز باید به طور مستقیم به زگیل اعمال شود.

3. روغن دارچین

دارچین دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و خواص ضد میکروبی است .که برای درمان زگیل ها مفید می باشد. روغن دارچین بسیار قوی است و می تواند پوست را تحریک کند. توصیه می شود که  قبل از استفاده مقدار کمی از روغن دارچین را با سایر اسانس های دیگر یا با روغن حامل، مخلوط کنید .

زنان باردار نباید از روغن دارچین استفاده کنند.

4. روغن پونه کوهی

روغن پونه حاوی ترکیباتی است که خواص ضد قارچی، آنتی اکسیدان، ضد التهابی و خواص ضد قارچی دارد. اسانس پونه کوهی بسیار متمرکز است و قبل از استفاده از آن باید روغن حامل را رقیق کرد تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

5. گل میخک

روغن گل میخک یک درمان منحصر به فرد است زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده و شناخته شده است ، و انتخاب خوبی برای درمان زگیل های دردناک است. همچنین ممکن است برخی از خواص ضد ویروسی داشته باشد که برای درمان زگیل بیشتر مفید خواهد بود.

روغن گل میخک را می توان یک بار در روز به طور مستقیم به منطقه آسیب دیده اعمال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا