پوست و مو

درمان خانگی منافذ باز پوست

درمان خانگی منافذ باز پوست کار بسیار آسانی است و نیازی به تهیه ماسک هایی با مواد اولیه متنوع ندارد. منافذ باز پوست بر روی زیبایی صورت تاثیر می گذارد و مضطرب می شوید. زیرا در این مطلب راه درمان خانگی این مشکل را به شما آموزش می دهیم که با انجام آن ها می توانید به راحتی از شر این مشکل خلاص شوید.

عواملي كه منجر به باز شدن منافذ پوست می شوند عبارتند از :

  • پوست چرب
  • تعرق زیاد
  • ژنتیک
  • پیری (پوست الاستیک را از دست می دهد)
  • تورم منافذ
  • تغییرات هورمونی
  • قرار گرفتن در معرض طولانی مدت خورشید
  • عدم رعایت بهداشت
  • آرایش خشن
  • فقدان روشی مناسب برای مراقبت از پوست
  • رژیم نامناسب و مصرف بیش از حد مواد غذایی مضر
  • سیگار کشیدن
  • فشار بر پوست

درمان خانگی منافذ باز پوست :

منافذ باز پوست، زمانی که بزرگتر از اندازه طبیعی می شود، باعث ایجاد مشکلات دیگر پوست مانند سیاه و سفید شدن، آکنه، جوش و غیره می شود. بنابراین، شما باید آنها را در اسرع وقت  منافذ باز بر روی صورت و پوست را برای همیشه درمان کنید.

استفاده از یخ :

استفاده از یخ یکی از موثرترین درمان های خانگی قدیمی برای از بین بردن حفره های باز شده روی صورت و پوست است و باید آن را امتحان کنید. یخ دارای خاصیت سفت کننده پوست است که منافذ پوستی بزرگتر را کاهش می دهد. همچنین هر گونه تورم روی پوست را کاهش می دهد. استفاده از یخ روی صورت، گردش خون را تنظیم می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد.

شما باید یک پارچه  را بیاورید و سپس تکه های یخ را در آن قرار دهید. برای 30 ثانیه آن را روی پوست خود قرار دهید. اینکار را به صورت روزانه انجام دهید.

 استفاده از آب لیمو  :

محتوای اسید سیتریک آن پوست شما را نرم می کند. آب لیمو نیز برای روشن کردن پوست و از بین بردن علائم آکنه یا جوش استفاده می شود.

ابتدا باید آب لیمو تازه را بردارید و آن را رقیق کنید. سپس یک توپ پنبه ای را به آن آغشته کنید و روی منافذ باز پوست بمالید. اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه باقی بماند و سپس آن را تمیز کنید.

 استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان خانگی منافذ باز پوست :

پوست چرب یکی از دلایل اصلی وقوع منافذ بزرگ پوست است و سفیده تخم مرغ یک راه حل عالی برای رفع آن است. سفیده ی تخم مرغ پوست شما را روشن می کند و حجم منافذ بزرگ را کاهش می دهد.سبب سفت شدن پوست شما می شوند و پوست شما را از روغن بیش از حد یا چربی پوست پاک می کند. ماسک سفید تخم مرغ نیز  برای جوش ها و آکنه بسیار موثر است .

یک سفیده ی تخم مرغ  را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب بشویید.

استفاده از اسکراب شکر :

شما می توانید از اسکراب شکر استفاده کنید تا منافذ باز پوست خود را بطور دائمی از بین ببرید. این یک اسکراب طبیعی پوست است که پوست شما را تمیز می کند، چربی پوست را از بین می برد و باعث کاهش اندازه منافذ باز می شود.

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق چای خوری آب لیمو را به آرامی مخلوط کنید. سپس چهره خود را با آن بشویید.

استفاده از زردچوبه برای درمان خانگی منافذ باز پوست :

زردچوبه برای کاهش بسیاری از مسائل پوست بسیار موثر است و یک ماده مهم برای مراقبت از پوست است. نه تنها رنگ پوست شما را روشن می کند، بلکه باعث کاهش اندازه منافذ پوست می شود. شامل ویژگی های ضد التهابی است که می تواند به طور موثر هر گونه تورم روی پوست شما را کاهش دهد و در برابر باکتری ها، قارچ ها و سایر بیماری های پاتوژن که باعث آسیب پوست می شود، مبارزه کند.

زردچوبه را در مقادیر کافی  آب بریزید و یک خمیر درست کنید .خمیر را روی منافذ قرار دهید و اجازه دهید تا 10-15 دقیقه باقی بماند. پس از آن، آن را با آب بشویید. برای به دست آوردن نتایج بهتر، می توانید از آب گل رز یا شیر به جای آب معمولی در حین ساخت خمیر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا