پوست و مو

درمان خانگی جوش های سر سیاه صورت

علت اصلی به وجود آمدن جوش های سر سیاه بسته شدن دهانه غدد چربی ساز است. وقتی چربی نتواند از دهانه غدد چربی ساز خارج شود، در داخل این غدد جمع می‌شود و جوش زیر پوستی پدید می‌آید. در هر سنی می توانند مشکلات پوستی  بروز کنند، اما اغلب در طول سال های نوجوانی و نوجوانی با این مشکل مواجه هستید. ما در اینجا مطالبی را برای درمان خانگی جوش سر سیاه برایتان جمع آوری کرده ایم.

عواملی چون تغییرات هورمونی در بدن، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی، مراقبت نادرست از پوست ، استرس و ژنتیک باعث بروز این مشکل می شوند.

جوش سر سیاه معمولا روی صورت، به ویژه بینی ایجاد می شود.  همچنین می توانند بر روی قفسه سینه، پشت، گردن، بازوها و شانه ها ظاهر شوند.  بسیاری از داروهای تجویزی برای درمان جوش سر سیاه وجود دارد، اما شما  می توانید درمان های طبیعی را نیز امتحان کنید. با مواد ساده ای که در اکثر آشپزخانه ها به راحتی یافت می شود، شما می توانید در طول چند روز این جوش ها را ریشه کن کنید.

درمان خانگی جوش های سر سیاه

1. نوشابه سودا

سودا یک درمان مؤثر برای رفع جوش و آکنه است.  کمک می کند تا ناخالصی پوست درمان شود.

2. دارچین

یک قاشق چای خوری پودر دارچین و آب لیمو را با یک قاشق پودر زردچوبه مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بگذارید، آن را برای 10 تا 15 دقیقه نگه دارید و بعد آن را بشویید.

3. جو دوسر

ترکیبی از بلغور جو دو سر و ماست برای رفع جوش عالی است.

یک قاشق چای خوری عسل و آب گوجه فرنگی و جو دو سر را مخلوط کنید. آن را روی پوست قرار دهید. پس از 10 دقیقه آن را بشویید. برای پوست روشن به طور مرتب تکرار کنید.

4. آب لیمو

آب لیمو در درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین می تواند به حذف جوش ها کمک کند. مواد مغذی و ویتامین های موجود در آب لیمو مناسب انواع مختلف پوست می باشد.

چند قطره عسل را با آب لیمو مخلوط کنید. برای لایه برداری اضافی، شما همچنین می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید. بعد از 10 دقیقه  بشویید.

5. چای سبز

یک قاشق چایخوری از برگ چای سبز خشک را با  کمی آب مخلوط کنید. به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی روی پوست ماساژ دهید. این اسکراب عمیق چربی پوست را پاک می کند و منافذ را از بین می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا