پوست و مو

راه حل خانگی برای درمان پاشنه های ترک خورده

اولین و راحت ترین تشخیص علامت ترک پاشنه خشکی پاشنه است. وقتی به پاشنه ها نگاه می کنید، آنها را خشن و خشک می بینید. علاوه بر این، پاشنه های ترک خورده قرمز، خارش دار و ملتهب هستند.

به طور کلی،  علل ایجاد پاشنه های ترک خورده، یعنی پاشنه های خشک، ایستادن طولانی، پوشیدن کفش های نامناسب و یا برخی از انواع بیماری ها مانند اگزما، دیابت و غیره می باشد.

درمان خانگی موثر برای ترک پاشنه

اسکراب کردن

اولین گام برای درمان پاشنه های ترک خورده و خشک شما می باشد. اسکراب کردن پوست مرده و خشن  برای بهبود پاشنه های ترک خورده ضروری است.

روغن گیاهی

یکی از اولین و اصلی ترین درمان های خانگی برای پاشنه های ترک خورده روغن های گیاهی است. ما هر روز سبزیجات می خوریم، بنابراین این روش بسیار ساده است. به عنوان مثال، روغن کنجد معمولا در بسیاری از انواع کرم های پوستی استفاده می شود. برخی از روغن ها عبارتند از : روغن استخراج شده از زیتون، کنجد، نارگیل،  برای کمک به عنوان درمان ترک در پاشنه هستند .

آرد برنج

همانطور که همه ما می دانیم، آرد برنج یک عنصر اصلی برای حذف پوست مرده است. این ماده به عنوان یک عصاره لایه برداری که زنان اغلب برای حذف سلول های مرده پوست در چهره و بدن خود استفاده می کنند .

لیمو

آب گرم را در یک وان آب بریزید. پوره لیمو را به آن اضافه می کنید. پای خود را 15 دقیقه در ظرف  قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی گرم نیست زیرا می تواند باعث خشکی پا شود.

موم پارافین

موم پارافین یکی دیگر از روش های موثر برای درمان پاشنه ترک خورده است. این می تواند به شما کمک کند تا درد را با تسکین درد در پاشنه ها به سرعت کاهش دهید. همچنین کمک می کند تا گردش خون را افزایش دهد و برای پوست بهبود ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا